• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190233
+
-

جنجال در ساری

مجمع انتخاباتی هیأت کشتی مازندران با اخراج یک خبرنگار، خبرساز شد

انتخابات هیأت کشتی مازندران درحالی روز پنجشنبه به میزبانی شهرستان ساری برگزار شد که حواشی این انتخابات سبب شده بیانیه‌های متعددی درباره این مجمع صادر شود.

   شروع یک جنجال
با نظر علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که ریاست مجمع هیأت کشتی مازندران را هم برعهده داشت، مجمع انتخابات مازندران به‌دلیل حساسیت بالا و اینکه مازندران مهد کشتی ایران است، در حضور خبرنگاران برگزار شد. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که مجمع انتخاباتی استان تهران پشت درهای بسته برگزار شده بود. در ابتدای جلسه دبیر شروع به صحبت کرد و با اشاره به اینکه از سال67در اردوهای تیم ملی با مازندرانی‌ها بوده عنوان کرد: «لهجه مازندرانی را به خوبی می‎فهمم و می‌توانم صحبت کنم.» بلافاصله یک نفر که تحت عنوان خبرنگار وارد مجمع شده بود، گفت: «شوخی می‌کنی» دبیر در پاسخ گفت: «نه، مگر شوخی داریم؟» در ادامه خبرنگار مورد نظر گفت: «انگار دارید مسخره می‌کنید.» که دبیر با لحن عصبانی گفت: «مگر شما نیت‌خوان هستید؟ به‌نظرم از جمع معذرت‌خواهی کنید.» که خبرنگار گفت: «من از شما عذر می‌خواهم.» اما این صحبت ادامه پیدا کرد تا اینکه دبیر به‌عنوان رئیس مجمع اعلام کرد تا خبرنگار بیرون نرود، به صحبت‌هایش ادامه نخواهد داد و از حراست خواست تا مانع حضور او در مجمع شوند.

   اولین بیانیه
خانه مطبوعات استان مازندران بلافاصله بعد از انتخابات هیأت طی بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی دبیر شد. در بخشی از این بیانیه آمده است: «بر کسی پوشیده نیست که مدیران در هر پست و منصبی باید تاب هرگونه انتقاد منصفانه خبرنگاران و رسانه‌ها را داشته باشند و همانطور که از اسمش پیداست مسئول یعنی همیشه در معرض سؤال و پرسش اما برخورد عجیب و قابل تأمل همراه با پرخاشگری رئیس فدراسیون آن هم به‌عنوان یک مسئول مهمان در استان قابل اغماض و چشم‌پوشی نیست. در پایان ضمن حمایت قاطع از همکار رسانه‌ای که مورد بی‌حرمتی رئیس فدراسیون کشتی قرار گرفت، هرگونه پیگیری قضایی و صنفی این همکار عزیز را حق مسلم وی دانسته و خانه مطبوعات و رسانه‌های مازندران نیز آماده همراهی با وی در پیگیری‌های مقتضی است.»
 
   افکار عمومی قضاوت خواهد کرد
همچنین ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در اینستاگرام نوشت: «سیلی عضو شورای‌شهر و دستان رئیس فدراسیون به نشانه اخراج خبرنگار اگر چه خطا و نشان از تفرعن حاکم بر بخشی از بدنه مدیران است اما بیش از همه ضعف نظام صنفی رسانه را نمایان می‌کند. خلاصه آنکه رفتار علیرضا دبیر غلط است چرا که خبرنگار یا هر فردی بی دعوت به آن جلسه نیامده. رفتار دبیر وقتی بیشتر زیر سوال می رود که از مرام پهلوانی و نماز اول وقت دم بزند و صدایش را پشت بلندگو بلندتر کند و حراست را صدا بزند. افکار عمومی درباره این رفتارها قضاوت خواهد کرد.»
انجمن روزنامه‌نگاران استان تهران هم نسبت به اتفاق رخ داده در مازندران واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای که در بخشی از آن از تحریم دبیر صحبت شده است اعلام کرد: «علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی حتی یک کلمه انتقادی را برنمی‌تابد و در نامؤدبانه‌ترین شکل ممکن، به خبرنگاری که از او سؤال کرده است توهین می‌کند و حکم به اخراج خبرنگار از جلسه می‌دهد.»

   حضور خبرنگار غیرتخصصی
روابط‌عمومی فدراسیون کشتی هم نسبت به اتفاقات رخ‌داده واکنش نشان داد و در مهم‌ترین بخش بیانیه عنوان شده است خبرنگار مذکور فعالیتی در حوزه ورزش ندارد. در این بیانیه اشاره شده: «با توجه به اهمیت مجمع انتخاباتی هیأت کشتی استان مازندران و حسن‌نیت فدراسیون کشتی، به‌منظور احترام به جایگاه مهم اصحاب رسانه و اطلاع‌رسانی صحیح در کشتی کشور، رئیس فدراسیون کشتی به‌عنوان رئیس مجمع اجازه حضور خبرنگاران در این مجمع را داد و تصاویر، فیلم‌ها، اخبار و مصاحبه‌هایی که از سوی رسانه‌های مختلف منتشر شده حاکی از این موضوع است. در این مجمع تعداد بالایی از خبرنگاران حضور داشته‌اند و در امر اطلاع‌رسانی صحیح و درست اخبار و وقایع نیز رسالت خود را به خوبی انجام داده‌اند. اما این موضوع که حین صحبت‌های رئیس فدراسیون کشتی که مورد تأیید جمع کشتی‌گیران ملی‌پوش حاضر در مجمع نیز بوده است، خبرنگاری که در حوزه ورزشی نیز فعالیت ندارد، یکباره درباره صحبت‌های رئیس فدراسیون جمله‌ای خارج از عرف را بیان داشته و در ادامه آن نیز دلیل این کار خود را با یک جمله غیرمحترمانه تکمیل کرده است، قطعا در ‌شأن اعضای حاضر در مجمع و کشتی کشور نبوده و رئیس مجمع به‌عنوان نماینده جامعه بزرگ کشتی از اختیارات قانونی خود استفاده نموده و مانع از ادامه حضور فرد توهین‌کننده در مجمع شده است.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید