• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 9 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190215
+
-

داد بزن، مزد بگیر!

بعد از اعتراضات خمز، طی 6هفته، 4پنالتی به سود تراکتور اعلام شده است

داد بزن، مزد بگیر!

طی هفته‌های اخیر هیچ تیمی به اندازه تراکتور صاحب ضربات پنالتی نشده است. آخرین پنالتی آنها در واپسین دقایق بازی هفته بیست‌وششم در برابر ملوان اعلام شد؛ طی یک تصمیم بحث‌برانگیز از سوی داور مسابقه که منجر به گل تساوی تراکتور و فرار این تیم از شکست شد. این اتفاق در شرایط عادی چیز چندان عجیبی نیست. شگفتی اما از جایی شروع می‌شود که مصاحبه چند هفته قبل پاکو خمز را به یاد می‌آوریم؛ زمانی که او به عدم اعلام پنالتی به سود تیمش اعتراض کرد و به نظر می‌رسد همان اظهارات آتشین در تغییر رویکرد داوران موثر بوده است!
در طول 21هفته ابتدایی لیگ، تراکتور حتی صاحب یک ضربه پنالتی هم نشد. این تیم در هفته بیست‌ودوم باید به مصاف پرسپولیس می‌رفت و اینجا بود که پاکو خمز، سرمربی اسپانیایی تیم تبریزی به موضوع معترض شد. او گفت: «شاید چیزهایی در کار است که باعث می‌شود برای پرسپولیس پنالتی بگیرند و برای ما نه. آیا قضاوتی که برای استقلال و پرسپولیس می‌شود با ما یکسان است؟ کمی عجیب نیست که هنوز در کل لیگ یک پنالتی برای ما گرفته نشده است؟ شاید من خیلی منفی فکر می‌کنم!»
کمی عجیب بود که تا آن زمان برای تراکتور پنالتی اعلام نشده بود اما  از آن عجیب‌تر  این بود که بلافاصله بعد از اظهارات خمز،  تراکتور طی 6بازی صاحب 4پنالتی شد! چراغ اول را داور همان بازی تراکتور و پرسپولیس روشن کرد و محمد عباس‌زاده موفق به گلزنی شد. تراکتور هفته بعد از آن بازی مقابل مس رفسنجان پنالتی نداشت، اما  در آخرین دقایق بازی با نفت مسجدسلیمان صاحب پنالتی شد که رضا اسدی آن را گل کرد. در بازی با سپاهان هم  اسدی در نیمه دوم پنالتی اعلام‌شده به سود سرخپوشان را به تنها گل بازی تبدیل کرد؛ همان کاری که هفته بعدش در دقایق پایانی بازی با ملوان از سوی او تکرار شد. این مسئله شاید به‌خوبی اهمیت اعتراض کردن و سروصدا راه‌انداختن در فوتبال ایران را نشان می‌دهد. داد بزنید، مزدش را هم بگیرید!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید