• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190118
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته

کمک به محیط‌زیست با کیسه‌های پارچه‌ای

  خداحافظی با سرطان
امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و ماشینی شدن زندگی مردم، میزان تولید آلاینده‌های زیستی نیز به تبع آن افزایش یافته و مشکلاتی را برای جهانیان ایجاد کرده است.
یکی از این آلاینده‌های زیستی کیسه‌های پلاستیکی است. تا همین چند سال قبل بسیاری از ما نسبت به مضرات کیسه‌های نایلونی آگاهی لازم را نداشتیم اما چند سالی است که به لطف رسانه‌ها به‌ویژه فضای مجازی و آمارهایی که مدیران شهری اعلام می‌کنند، می‌دانیم که در ایران سالانه نزدیک به ۳ میلیون تن کیسه نایلونی تولید می‌شود. به‌طوری‌که اگر میلیون‌ها بشکه نفتی که برای این کار مصرف می‌شوند را نادیده بگیریم، دانستن اینکه بازیافت کیسه زباله میلیون ها سال زمان می برد، بسیار تکان‌دهنده خواهد بود.
 این مسئله روشن می‌کند که روشن می‌کند، زیاده‌خواهی ما انسان‌ها چگونه در نابودی تدریجی محیط‌زیست منجر می‌شود. در این میان یکی از راه‌حل‌هایی که توسط کارشناسان محیط‌زیست به ما ارائه شده، استفاده از انواع ساک های دستی پارچه‌‌ای است. وسیله‌ای که در همین چند سال هم جایگزین کیسه‌های نایلونی شده و توانسته از این آزمون سربلند بیرون بیاید. اما اینکه چرا استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای توصیه می‌شود؟

مفید و کاربردی
مهم‌ترین مزیت ساک های ‌دستی پارچه‌ای، فواید آنها در برابر مضرات کیسه‌های نایلونی است. همانطور که می‌دانید کیسه‌های پلاستیکی یکبارمصرف از ماده‌ای شیمیایی به‌نام پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند. موادی که در اثر مجاورت با غذاهای گرم مانند نان تازه، جذب آن شده و می‌توانند برای سلامتی بسیار زیانبار باشند. تا حدی که امکان سرطان‌زا بودن این مواد نیز همواره مورد تأیید کارشناسان سلامت بوده است.

قابلیت شست‌وشو
انواع ساک‌دستی پارچه‌ای اعم از ساک‌دستی برزنتی یا ساک‌دستی سوزنی کاملا قابل شست‌وشو با دست و ماشین لباسشویی هستند. همین موضوع محبوبیت آنها را در میان مشتریان افزایش می‌دهد.

قیمت مناسب
اگر به‌دنبال یک کیف پارچه‌ای ارزان برای معرفی برند و ارائه محصول خود هستید، بهترین انتخاب برای شما ساک های ‌دستی پارچه‌ای هستند. قیمت ساک‌دستی پارچه‌ای تبلیغاتی ارزان است و شما می‌توانید این محصول را به تعداد مورد نیاز و با طرح و رنگ موردنظر خود سفارش دهید.

حمایت از محیط‌زیست
استفاده از ساک‌دستی پارچه‌ای، نه‌تنها سلامت ما و دیگران را تضمین می‌کند، بلکه رویکرد حامیانه‌ای نیز نسبت به محیط‌زیست محسوب می‌شود.

قابلیت استفاده  در بلندمدت
یکی از مزایای دیگر ساک دستی پارچه‌ای، قابلیت استفاده در بلندمدت است؛ زیرا این ساک‌های پارچه‌ای از مواد اولیه قابل شست‌وشو تهیه می‌شوند و برخلاف کیسه‌های نایلونی یکبارمصرف این قابلیت رادارند که بارها شسته شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

آبشار آب ملخ

  دفع آفت
  مکان: شهرستان سمیرم
  ارتفاع: 35متر

ویژگی: استان اصفهان را با جاذبه‌های تاریخی و بناهای باستانی‌اش می‌شناسیم و به همین‌خاطر کمتر کسی به جاذبه‌های طبیعی این استان زیبا پرداخته است. یکی از همین جاذبه‌ها آبشار آب ملخ شهرستان سمیرم است که در دل روستایی با همین نام قرار دارد. این روستا در 160کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد و مملو از چشمه‌سارهای گوارا و آبشارهای خروشانی است که از ذوب‌شدن برف کوه دنا به‌وجود می‌آیند. این روستا به واسطه آبشار آب ملخ در ایران مشهور شده و داستان‌های زیادی درباره این آبشار عجیب نقل می‌شود. آبشارآب ملخ یکی از عجیب‌ترین آبشارهای ایران است که آب آن ترکیبات خاصی دارد و تمام ملخ‌‌های مهاجم را نابود می‌کند. قدیمی‌های این روستا روایت می‌کنند که سال‌ها قبل، وقتی مزارع گندم روستاهای اطراف مورد هجوم ملخ‌‌ها قرار گرفت، از آب این چشمه بزرگ برای دفع آفت استفاده کردند و از آن موقع این آبشار به نام آبشار آب ملخ مشهور شد. این آبشار به آبشار تخت سلیمان هم معروف است؛ آن هم به‌خاطر قطعه سنگ بزرگی است که مثل یک پل، روی رودخانه آب ملخ قرار گرفته و دو‌دره را به یکدیگر متصل می‌کند. پشت آبشار هم پرتگاه خطرناکی وجود دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک‌ترین آبشارها تبدیل کرده است. موقعیت جغرافیایی روستای آب ملخ مانع از آن می‌شود که نور آفتاب بیش از 3ساعت به این روستا بتابد. بنابراین در آب ملخ در 3ساعت هم طلوع خورشید را می‌توان دید و هم غروب را. به همین دلیل آب ملخ به روستای نیم‌روز هم معروف است.

آبشارهای ایگواسو

  آبشار خروشان
  مکان: برزیل
  ارتفاع: 30تا 80متر

ویژگی: تصور کنید صدها آبشار کنار هم قرار بگیرند و هزاران درخت سرسبز میان آنها روییده باشد. این یک تصویر خیالی نیست و همه کسانی که برای تماشای آبشار شگفت‌انگیز «ایگواسو» به برزیل رفته‌اند با چنین تصویر منحصر به فردی مواجه شده‌اند. این آبشار در مرز برزیل و آرژانتین قرار دارد اما برزیلی‌ها سند آن را به نام خودشان زده و به‌عنوان یکی از عجایب دنیا معرفی کرده‌اند. شاید در وصف آبشارهایی مثل نیاگارا و ویکتوریا زیاد شنیده باشید اما این آبشارها در برابر آبشار ایگواسو کوچک به‌نظر می‌رسند. این آبشار سال‌های متمادی در میان انبوه جنگل‌های آمازون پنهان و ناشناخته بود و نخستین بار در سال 1541توسط یک جهانگرد اسپانیایی به نام «آلوار دِ واکا» کشف شد. ایگواسو به زبان یکی از قبایل برزیل یعنی «آب بزرگ». در وصف عظمت این جاذبه طبیعی بدانید که آبشار دایره‌ای ایگواسو 2.7کیلومتر وسعت دارد و از مجموعه 275آبشار شکل گرفته است. همچنین خیلی‌ها معتقدند که ایگواسو از نظر وسعت، پهنا و تعداد آبشارها در جهان نظیر ندارد و خلاف این ادعا هنوز ثابت نشده است. این آبشار دو قسمت عمده دارد که هرکدامشان از صدها آبشار درست شده و جزیره‌هایی صخره‌ای و پوشیده از درخت آنها را در لبه ریزشگاه ایگواسو از یکدیگر جدا می‌سازد. وسعت این آبشار 3برابر آبشارهای بزرگی مثل نیاگارا است و لقب طولانی‌‌ترین آبشار جهان را هم یدک می‌کشد. پارک ملی‌های اطراف این آبشار در برزیل و آرژانتین هر دو به ثبت جهانی رسیده‌اند.

کشف استعدادهای هنری

  نگارخانه سین
نگارخانه‌ای با نمایی پوشیده از پیچک است که کار خود را با نام سین از اواخر سال ۱۳۸۸ با نمایش آثاری از عباس کیارستمی و فریده لاشایی در شهرک غرب تهران آغاز کرد و فضایی برای نمایش آثار هنری برجسته شد.
 با اینکه چند سالی مدیر نگارخانه در کشور اقامت نداشت، ارتباطش را با صحنه هنر ایران از دست نداد و همواره در چند پروژه‌ نمایشگاه‌گردانی شرکت کرد؛ ازجمله2نمایشگاه گروهی از هنرمندان ایرانی، در گالری کونست کریخت و گالری پولخری استودیو، در شهر لاهه هلند برگزار کرد.
 این فضای پویا و دلپذیر با تجربه و رویکرد حرفه‌ای مدیریتش کمک کرده است. اگر تمایل دارید آثار هنرمندان را در این گالری‌ بازدید کنید، پیش از مراجعه تماس بگیرید تا از جزئیات نمایشگاه آن هفته مطلع شوید.
برای رفتن به این نگارخانه در کنار وسیله نقلیه شخصی می‌توان از حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو نیز استفاده کرد. کافی است در ایستگاه میدان صنعت پیاده شوید و با استفاده از تاکسی یا اتوبوس خود را به گالری سین برسانید.
نشانی: شهرک غرب، خیابان هرمزان، خیابان پیروزان جنوبی، کوچه‌ دوازدهم، پلاک ۱۶
روزهای تعطیل: پنجشنبه‌ها
شماره تماس: ۸۸۳۷۶۶۲۳

تماشای فیلم در جایگاه ویژه معلولان

  چارسو

یکی از مدرن‌ترین و به‌روزترین سینماهای شهر تهران، سینما «چارسو» در خیابان جمهوری است.
 این سینما که روز ۷ بهمن ۱۳۹۳ بهره‌برداری شد، در یک مجتمع تجاری فرهنگی قرار دارد و با چندین سالن سینما، رستوران و پارکینگ با ظرفیت هزار خودرو میزبان مراجعان است. این پردیس دارای
 ۶ سالن حرفه‌ای سینما با آخرین تکنولوژی صوت و تصویر مجهز به تکنولوژی سینمای دیجیتال است و یکی از مهم‌ترین امکاناتش برخورداری از یک فضای باز فرهنگی به متراژ ۳ هزار مترمربع است که قبل از ورود به سالن سینما و پس از پایان اکران فیلم برای تماشاگران درنظر گرفته شده است. در این سالن امکان برپایی گالری، اجرای موسیقی زنده، نمایش و پرفورمنس، فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و... نیز وجود دارد. همچنین در این پردیس یک سالن چند منظوره با ظرفیت۳۲۳ صندلی و بیش از ۵۰ جایگاه ویژه معلولان درنظر گرفته شده است. برای استفاده از امکانات این مجموعه می‌توانید با استفاده از خطوط مترو خود را به این سینما برسانید. ایستگاه‌های تئاتر شهر و سعدی نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به اینجاست.
نشانی: خیابان جمهوری، تقاطع حافظ
روزهای فعالیت: هر روز تا ساعت۲۳
شماره تماس: ۶۱۷۲۴۴۴۴

رکاب بزن مسافر

سفر با دوچرخه از آن پیشنهادهایی است که طرفداران هیجان به‌شدت از آن استقبال می‌کنند. واقعا هم رکاب زدن در این هوای بهاری و طبیعت رنگارنگ این روزها، بسیار وسوسه‌‌انگیز است. اما همه‌چیز به همین راحتی هم که فکر می‌کنیم نیست. سفر و گردش با دوچرخه فوت و فن‌هایی دارد که بهتر است قبل از شروع این تجربه هیجان‌انگیز، آنها را یاد بگیریم.

سفر رفتن با دوچرخه حتما تفاوت‌هایی با دوچرخه‌سواری معمولی برای تفریح یا ورزش دارد. به همین دلیل باید در انتخاب نوع دوچرخه دقت کنید. با توجه به منطقه‌ای که برای گردش انتخاب می‌کنید و توانایی جسمی خودتان، از دوچرخه مناسب استفاده کنید.

دوچرخه راندن هم مثل رانندگی با خودرو، نیازمند رعایت کردن قوانین راهنمایی و رانندگی است. روی دوچرخه خبری از چراغ راهنما و چراغ ترمز نیست، بنابراین باید جهت حرکت خودتان را با ایما و اشاره به راننده‌ها نشان دهید.

برای توقف‌های کوتاه موقع سفر، دوچرخه خود را قفل کنید. حتی اگر بخواهید برای یک خرید کوچک از سوپرمارکت یا کافه بایستید. بهتر است قفلی انتخاب کنید که علاوه بر استحکام سبک باشد. آمار سرقت دوچرخه را بخوانید تا به اهمیت این کار پی ببرید.

مسیری را که می‌خواهید برای رسیدن به مقصد بگذرانید، شناسایی و تمام مکان‌های استراحت و اقامت خود را مشخص کنید. با شناسایی مسیر می‌توانید امن‌ترین و بهترین راه برای سفر با دوچرخه را مشخص و انتخاب کرده و با حرکت طبق برنامه، سفری ایمن را با دوچرخه تجربه کنید.

فصل بهار است و به‌دلیل اینکه امکان دارد شما با شرایط جوی مختلفی در مسیر مواجه شوید، بهتر است پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهید و با خود لباس مناسب به همراه داشته باشید. دوچرخه خود را نیز به چراغ‌های هشداردهنده مجهز کنید تا در تاریکی دیگران شما را ببینند.

هنگام سفر با دوچرخه، بیشتر از ماشین یا قطار می‌توانید از طبیعت لذت ببرید و هرجا که دوست دارید توقف کنید. فقط به پایان سفر فکر نکنید. در مدت زمان سفر از همه‌‌چیز لذت ببرید و در پی کشف چیزهای جدید باشید.

موقع دوچرخه‌سواری، روزانه کالری بسیاری مصرف می‌کنید بنابراین برای حفظ سلامتی خود، واجب است غذاهایی انتخاب کنید که این انرژی را جبران کند. غذاهای دارای فیبر بالا را فراموش نکنید. غلات، سبزی‌ها و میوه‌های تازه از بایدهای غذایی در سفر دوچرخه‌ای محسوب می‌شوند.

هورا پارک
شهربازی هورا پارک

    از شن بازی تا بولینگ
گاهی نیاز داریم برای تخلیه انرژی‌های منفی و حتی فراموش‌کردن مشکلات کوچک و بزرگ زندگی، دقایقی را از هیاهوی جهان فارغ شویم و تنها به خوشی‌های موقت بپردازیم. یکی از مکان‌هایی که در این روزها به راحتی می‌توانیم برای چندین ساعت خوش بگذرانیم و کلی هیجان را تجربه کنیم، شهربازی‌ها هستند. برخی از این مراکز  در سال‌های اخیر به امکانات خوبی مجهز شده‌ و رشد بسیار خوبی داشته‌اند و علاوه بر مدرن‌شدن، بازی‌های جذاب و متنوع فراوانی را هم اضافه کرده‌اند. شهربازی
«هورا پارک» یکی از مجموعه‌های نسبتا جدید و به‌روز شهر تهران است که در محدوده غرب تهران و در کنار پردیس سینمایی سمرقند ایجاد شده است. این شهربازی به‌گفته مدیران مجموعه، برای رده سنی 3تا 80ساله بازی و سرگرمی دارد. در اینجا بیش از 50وسیله بازی وجود دارد که همه افراد با سلیقه‌های مختلف می‌توانند از آن بهره‌مند شوند؛ از ماشین‌های کوبنده، خانه شن و ماسه و چرخ و فلک، مینی بولینگ گرفته تا گیم‌بوردهای جدید و بازی‌های 3D در این مجموعه به چشم می‌آید که بیانگر تنوع و تلاش برای جلب رضایت حداکثری همه سلیقه‌ها است. برای تهیه بلیت‌های با تخفیف این مجموعه می‌توانید به پایگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید.
   نشانی: جنت‌آباد جنوبی، تقاطع کبیرزاده، نبش خیابان لاله، مجتمع سمرقند
   روزهای فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16تا 21و پنجشنبه و جمعه از ساعت 14تا 21

روبوکیدز

کودکان روباتیک
بچه‌های امروز علاقه عجیبی به روبات‌ها دارند و همیشه بیشتر اسباب‌بازی‌هایشان را از میان این دسته انتخاب می‌کنند. تماشای فیلم و کارتون‌های مرتبط با این حوزه و حتی بازی‌های موبایلی رایانه‌ای که روبات‌ها نقش اصلی آن هستند، همیشه برای کودکان جذاب و هیجان‌انگیز است. اما بسیاری از آنها تنها به بازی‌های دیجیتال بسنده نمی‌کنند و تمایل دارند تا در دنیای واقعی هم خود را در جایگاه شخصیت روباتیک مجازی قرار بدهند و با آنها همزادپنداری کنند. این عشق کودکان به روبات‌ها، منجر به ایجاد مجموعه‌ای با عنوان ربوکیدز در سال 1398در مجموعه باغ کتاب تهران شده تا بتواند علاوه بر نشان دادن روبات‌ها در دنیای واقعی، مراحل علمی ساخت و برنامه‌ریزی آنها را هم به کودکان و نوجوانان نشان بدهد. این شهربازی بعد از افتتاح به‌عنوان بهترین مجموعه علمی تهران و تنها شهربازی تعاملی ایران برای آشنایی با دنیای روباتیک شناخته شد که از این نظر برای کودکان و نوجوانان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. البته که در این مجموعه قرار نیست کار علمی تخصصی و جدی انجام شود، بلکه تمام مراحل آن در قالب داستان‌های هیجانی و قابل درک و همچنین با انجام آزمایش‌های علمی در اختیار کودکان قرار داده می‌شود.
   نشانی: بزرگراه شهید حقانی، باغ کتاب تهران، طبقه همکف، سمت راست، انتهای سالن
   روزهای فعالیت: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10تا 21و پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل از ساعت 10تا 22

 

این خبر را به اشتراک بگذارید