• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190054
+
-

حمله برای نفوذ به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

دریچه
حمله برای نفوذ به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه

گروهی از افراد مسلح در شرق سوریه دست به انجام عملیات نظامی برای نفوذ به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی میدان نفتی العمر زدند. منابع آگاه در سوریه حمله مسلحانه صبح سه‌شنبه به یکی از ایست‌های بازرسی نظامی مسئول حفاظت از جاده اصلی منتهی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه را تأیید کرده‌اند. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه هم اعلام کرد که این حمله مسلحانه با سلاح‌های مختلف صورت گرفت و ایست بازرسی افراد مسلح وابسته به نیروهای آمریکایی هدف قرار گرفت. گفته شده این ایست بازرسی وظیفه حفاظت از جاده اصلی منتهی به میدان نفتی العمر در حومه شمال شرقی سوریه را بر عهده داشت. منابع آگاه همچنین اعلام کردند که این حمله به زخمی شدن 2 نفر از افراد مسلح حاضر در این ایست بازرسی منجر شد که هر دو به یکی از بیمارستان‌های شهرک الشحیل منتقل شدند.
براساس این گزارش، به محض این حمله، جنگنده‌های آمریکایی بر فراز آسمان این شهرک به پرواز در آمدند و شبه‌نظامیان قسد(نیروهای کرد سوریه) ضمن اعلام آماده‌باش نیروهایشان، شهرک الشحیل را محاصره کردند تا عاملان این حمله را شناسایی و دستگیر کنند.
این در حالی است که یک روز قبل از آن، ارتش آمریکا در پایگاه میدان نفتی «العمر» که بزرگ‌ترین پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه محسوب می‌شود، با مهمات جنگی تمریناتی را با هدف تقویت توانایی برای مقابله با حملات انجام داد و تا ساعت پایانی شب، صدای انفجار از داخل این پایگاه به گوش می‌رسید. حضور نظامی آمریکا در سوریه به‌صورت غیرقانونی و با مخالفت دولت مرکزی دمشق و گروه‌های مردمی روبه‌روست. تا‌کنون طی دفعات متعددی، شهروندان سوریه در واکنش به اشغالگری نظامیان آمریکایی دست به تظاهرات زده‌اند، ازجمله در آذرماه سال گذشته ساکنان منطقه حوائج البومصعه در حومه غربی دیرالزور دست به تظاهرات گسترده ضدآمریکایی علیه اشغالگران زدند و خواستار خروج آنان از سوریه شدند. تظاهرکنندگان با آتش زدن لاستیک، جاده‌های شهرک حوائج البومصعه را بستند و علیه شبه‌نظامیان قسد که با آمریکایی‌ها همکاری می‌کنند، شعار داده و خواستار پایان دادن به جنایت‌های آنها علیه شهروندان سوری شدند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید