• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 6 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189993
+
-

نکته بازی/ شما به آرامش کی‌روش ببخش!

بعد از شکست فاینورد دربرابر رم در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا، ژوزه مورینیو برای تیم هلندی کری خواند. ریشه کشمکش بین رم و فاینورد به فینال لیگ کنفرانس اروپا در فصل گذشته برمی‌گردد که آنجا هم شاگردان مورینیو برنده شده بودند. امسال فاینورد به قصد انتقام‌گیری به مصاف رم رفت، اما باز هم ناکام بود و پس از برتری یک بر صفر در بازی رفت، مسابقه برگشت را با نتیجه 4بر یک به حریف ایتالیایی واگذار کرد. حالا علیرضا جهانبخش، وینگر ایرانی فاینورد از رفتارهای مورینیو گلایه کرده و آن را «بیش از حد» دانسته است. خب البته باید به علیرضا بگوییم شما کارهای ژوزه را به وقار، متانت، آقایی و بزرگ‌منشی سرمربی محبوبت یعنی کارلوس کی‌روش ببخش؛ آن مرد نجیب که حتی سر سوزن بدرفتاری و حاشیه هم نداشت!

به ضرر سپاهان شد
بیشتر هواداران فوتبال اینطور تصور می‌کنند که در کورس‌های فشرده اگر تیم محبوب‌شان دیرتر از رقبا بازی کند، به سود آنهاست. این یعنی بنشینیم نتیجه بازی تیم‌های حریف را ببینیم و بعد براساس آن به میدان برویم. این انگاره اما لزوما نمی‌تواند درست باشد. گاهی وقتی شما بعد از رقبا بازی می‌کنید، تحت فشار نتایج آنها قرار می‌گیرید. این اتفاقی است که طی 3هفته اخیر 2بار برای سپاهان رخ داده. این هفته طلایی‌پوشان بعد از پیروزی پرسپولیس در دربی به میدان رفتند و با استرس زیاد، نهایتا در برابر ملوان متوقف شدند. 2هفته قبل هم سپاهان بعد از پیروزی سرخابی‌ها بر ملوان و آلومینیوم، در تبریز به مصاف تراکتور رفت و شکست خورد. برنامه‌ای که در ظاهر به سود سپاهان بود، در حقیقت به ضرر این تیم تمام شد.

ساپینتو، محبی و زبان پرتغالی
از همان هفته‌های اول لیگ امسال تیم‌های رقیب استقلال اعتراضات فراوانی نسبت به رفتارهای ریکاردو ساپینتو داشتند و او را متهم می‌کردند که با زبان پرتغالی به آنها فحاشی می‌کند. این موضوع بارها تکرار شد؛ تا جایی که هاشم بیک‌زاده، عضو کادرفنی گل‌گهر هم گفت: «من یک‌ماه در برزیل بوده‌ام و با زبان پرتغالی آشنایی دارم. ساپینتو حرف‌های رکیک می‌زند.» باشگاه استقلال اما در این مدت هیچ کوششی برای اصلاح رفتار سرمربی‌اش نکرد. در عوض به یاد داریم که محمد محبی، مهاجم آبی‌ها در توجیه رفتار ساپینتو گفت: «حالا دیگر همه لیگ پرتغالی‌دان شده‌اند.» بعد از پایان دربی اما همه‌‌چیز فاش شد. حضور ساپینتو در کنار پیام حیدری و الفاظ ناشایستی که او به‌کار برد، از سوی رسانه‌ها ضبط شده تا دیگر جای حاشا باقی نماند. الان نظری ندارید آقای محبی؟



 

این خبر را به اشتراک بگذارید