• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 5 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189892
+
-

رونمایی از نشان منطقه آزاد قصر شیرین

اقتصاد
رونمایی از نشان منطقه آزاد قصر شیرین

از نشان منطقه آزاد قصرشیرین رونمایی شد. به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین گفت: آثار 120هنرمند، پس از داوری، انتخاب و از نشان برتر رونمایی شد. نادر نادری افزود: هم‌اکنون طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ‌ مناسب و مطلوب است.
مدیر منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: با پیگیری‌های فراوان اساسنامه طرح جامع منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین به تأیید شورای نگهبان رسید و قرارداد تدوین طرح جامع انجام شد. همچنین جلسه رفع تداخل اراضی در محدوده‌ 7 هزار و ۲۲۳هکتاری منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین نیز تشکیل و بسیاری از امور حقوقی و اجرایی آن عملیاتی و به سرانجام رسیده است.
وی در ادامه گفت: قصرشیرین یکی از بهترین مکان‌های سرمایه‌گذاری است و بهشت سرمایه‌گذاری کشور خواهد بود و این منطقه دروازه تحول و توسعه استان کرمانشاه است و طی چند سال ۱۰هزار نفر از جوانان توانمند و علاقه‌مند به‌کار را جذب خواهیم کرد.
 نادری ادامه داد: با توجه به‌وجود ۲مرز رسمی پرویزخان و خسروی و ارتباط با ۲بخش عربی و کردی کشور عراق، منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین به‌عنوان یکی از بهترین مناطق آزاد کشور و جهان است که از طریق راه‌آهن و چشم‌انداز توسعه ریلی از کرمانشاه به مرز خسروی و از خسروی به بغداد و بندر لاذقیه در سوریه و از طریق دریای مدیترانه به اروپا و شمال آفریقا متصل می‌شود و به بازارهای جهانی دسترسی خواهیم داشت. شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد. قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت پارسال به‌صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید