• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 19 خرداد 1397
کد مطلب : 18980
+
-

تب فوتبال در بهارستان

دست به‌دست‌شدن خبر اعزام جمعی از نمایندگان به مسابقات جام جهانی مسکو در رسانه‌ها و سپس شبکه‌های اجتماعی، بهارستان را در استمرار رویه مرسومش برای همراهی کاروان‌های ورزشی در بازی‌های جهانی مردد کرد. ابراز بهت و گلایه رسانه‌ها از چرایی حضور نمایندگان در جام جهانی و روشن‌نبودن ضرورت سفر نمایندگان از یک سو و شرایط دشوار اقتصادی کشور از سوی دیگر 2عاملی بودند که روال حضور ناظران بهارستان را در مسابقات جهانی در شبکه‌های اجتماعی به چالش کشیدند. آنچنان که برخی نمایندگان در همراهی با موج انتقادات شبکه‌های اجتماعی میدان‌دار شده و به تقبیح این سفر در شرایط فعلی کشور پرداختند و جمعی دیگر از ضرورت حضور زنان ورزشکار به جای نمایندگان در کاروان ورزشی ایران سخن به میان آوردند. در کنار ورود فردی نمایندگان به ماجرا اما نخستین واکنش رسمی مجلس به برجسته‌شدن خبر اعزام 6نماینده به جام جهانی تکذیب کل خبر از سوی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس بود. مهدی کیایی در صفحه توییترش نوشت: «موضوع اعزام تعدادی از نمایندگان به مسابقات جام جهانی، در کمیته سفرهای خارجی مطرح نشده و خبر برخی رسانه‌ها صحیح نیست. احیانا سفر با پاسپورت عادی و نه سیاسی و با هزینه شخصی، مانند سایر شهروندان است.»

سخنان کیایی در حالی بود که چند ساعت قبل از ورود او، فارس از انتخاب غلامرضا کاتب، پروانه سلحشوری، محمدعلی وکیلی، محمداسماعیل سعیدی، رحیم زارع، همایون یوسفی و علی اصغر یوسف‌نژاد به به‌عنوان نمایندگان ناظر بازی‌های ایران در جام جهانی- که قرار است 25خرداد‌ماه آغاز شود - خبر داده بود. پیش‌تر هم یک منبع آگاه به همشهری خبر داده بود که وزارت ورزش و جوانان برای هر بازی 2نماینده را به انتخاب کمیته سفرهای خارجی بهارستان همراه تیم ملی خواهد کرد.

داستان تکراری سفرهای اعزامی

داستان جنجالی شدن سفرهای نمایندگان به مسابقات جام جهانی ویژه این دوره نیست و همواره و در آستانه هر دوره از مسابقات چون جام جهانی آلمان، المپیک و پاراالمپیک برزیل جنجال خبری به پا کرده است و درنهایت هم نمایندگانی - با هزینه کمیته‌های وی‍ژه این رقابت‌ها - به این مسابقات اعزام شده‌اند.

مواضع متناقض مجلس درباره اعزام به مسکو

 محمداسماعیل سعیدی، نماینده تبریز: چند روز پیش، تلفنی به من خبر دادند که برای حضور در جام جهانی انتخاب شده‌ام.(تابناک)

 بهروز نعمتی، عضو هیأت رئیسه: در کمیته سفر‌های خارجی تاکنون درخواستی برای حضور نمایندگان در جام جهانی از طرف دولت نبوده است.(خانه ملت)

 حسین کاتب، نماینده گرمسار: به من خبر دادند که انتخاب شده‌ام اما از سفر به روسیه انصراف می‌دهم چراکه ضرورتی ندارد. (فارس)

 فرید موسوی، نماینده تهران: پیشنهاد اعزام تیم ملی فوتسال دختران ایران به جام جهانی، به جای ۶ نفر از مجلس پیشنهاد خوبی است.(توییتر)

 غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت: با وجود اینکه نمایندگان نقش نظارتی بر چنین برنامه‌هایی دارند اما به‌دلیل شرایط اقتصادی کشور اعلام مخالفت کرده‌ایم. (خانه ملت)

این خبر را به اشتراک بگذارید