• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 4 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 189768
+
-

4کتاب از «باربارا پارک»

کتابخانه نوجوان
4کتاب از «باربارا پارک»

«میک هارته اینجا بود»، «عملیات دک‌کردن کپک»، «از من نخواهید لبخند بزنم(جلد اول)» و «ازدواج مادرم و بدبختی‌های دیگر(جلد دوم)» نوشته باربارا پارک، 4 عنوان کتابی هستند که با ترجمه زنده‌یاد نازنین دیهیمی از سوی نشر ماهی منتشر شده‌اند.
میک، کودکی بود که با گذاشتن چشمی مصنوعی در یک مرغ‌یخ‌زده، مادرش را حسابی از کوره به در می‌برد؛ کودکی که در مقابل همه بچه‌ها و معلمین مدرسه، رقصی دیوانه وار کرد و اگر فقط کلاه ایمنی دوچرخه‌اش را به سر می‌گذاشت، هنوز هم زندگی‌اش ادامه داشت. اما اکنون، میک، برادر 12‌ساله فیبی هارته جانش را از دست داده و دنیای فیبی، واژگون شده است. باربارا پارک با احساس و خلوص منحصربه فرد خود، در رمان میک هارته اینجا بود سرشار از خوشی، ناراحتی و امید، چگونگی دست و پنجه نرم کردن فیبی با غم ازدست‌دادن برادرش را روایت می‌کند.
درعملیات دک‌کردن کپک، اسکار، از همان روز اول با برادرش، رابرت، مشکل پیدا می‌کند، از او خوشش نمی‌آید و هیچ جوره نمی‌تواند با او کنار بیاید. رابطه تیره و تار این دوبرادر به‌علت توجه بیش از حد پدر و مادرش به رابرت، ادامه پیدا می‌کند و به مرور حادتر می‌شود؛ آنقدر که اسکار کاسه صبرش لبریز می‌شود و نقشه‌ای می‌کشد تا از دست رابرت خلاص شود. عملیات دک کردن کپک داستان پیاده‌کردن نقشه اسکار برای حذف رابرت است.
در کتاب از من نخواهید لبخند بزنم، چارلی هکل به پدر و مادر خود هشدار می‌دهد که به هیچ وجه در مورد این موضوع خاص با کسی شوخی ندارد. موضوع از این قرار است که آنها به‌تازگی به چارلی گفته‌اند که می‌خواهند از یکدیگر جدا شوند و از او هم توقع دارند که برایشان خوشحال باشد! اما چارلی خبرهای بزرگی برای مامان و بابا دارد: او قرار نیست به آنها اجازه دهد که راحت از کنار این مسئله رد شوند.
«ازدواج مادرم و بدبختی‌های دیگر» دنباله داستان «از من نخواهید لبخند بزنم»، داستانی است طنز از زندگی چارلی پسر ۱۱ساله‌ای که مادرش پس از جدایی از پدرش، می‌خواهد ازدواج کند. چارلی فکر می‌کند با واردشدن این 3‌عضو جدید به خانواده‌شان، زندگی‌اش تبدیل به یک فاجعه می‌شود. مادر با بن ازدواج می‌کند و«فاجعه» رخ می‌دهد، ولی با گذشت زمان و آهسته‌آهسته، نظر چارلی عوض می‌شود. نشر ماهی هر یک از این کتاب‌ها را به بهای 30هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید