• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 31 فروردین 1402
کد مطلب : 189685
+
-

هر هفته، یک مهارت

در سفر بهاری چی بپوشیم؟

برای بسیاری از ما، بهار محبوب‌ترین فصل برای سفر رفتن است. آب و هوای دلچسب، طبیعتی که نو می‌شود و مناظر زیبای مقصد، انگیزه ما را برای مسافرت در بهار بیشتر می‌کند. با این حال بهار با همه زیبایی‌هایش، آب و هوایی غیرقابل پیش‌بینی دارد، یک ساعت باد و باران است، ساعتی بعد آفتاب تند. مهارت انتخاب لباس مناسب برای یک سفر بهاری، اینجاست که اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بار خودتان را سنگین نکنید. لباس‌های مناسب برای فصل بهار، به اندازه لباس‌های زمستانی ضخیم و جاگیر نیستند بنابراین لازم نیست کیف و چمدان بزرگ بردارید. یک کیف جادار بزرگ یا چمدانی کوچک با چرخ‌های مناسب، انتخاب بهتری است.

موقع انتخاب لباس برای سفر بهاری، از ترفند لایه به لایه پوشیدن غافل نشوید. از آنجا که وضع هوا مدام تغییر می‌کند، اینکه بتوانید به‌راحتی با پوشیدن یک کت یا ژاکت گرم شوید و درصورت لزوم آن را دربیاورید، خیلی مهم است.

لباس‌های دست و پاگیر، خیلی بلند یا مدل‌های خاص را نه فقط در سفر بهاری، بلکه ترجیحا در هر سفری بی‌خیال شوید! مناسب‌ترین لباس در سفر، لباسی است که در آن احساس راحتی داشته باشید، بتوانید با آن راحت راه بروید و مدت طولانی بر تنتان باشد.

لباس‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های ضدچروک دوخته شده‌اند و کمتر به اتو شدن احتیاج پیدا می‌کنند. در سفر خیلی وقت‌ها به اتو دسترسی ندارید، فرصت چندانی هم برای این کار در اختیارتان نیست.

بارانی یا روپوش ضدآب فراموشتان نشود. فریب آفتاب را نخورید، چند ساعت کافی است تا آسمان آبی بالای سرتان، ابری و توفانی شود و باران بگیرد. هیچ‌چیز کلافه‌کننده‌تر از خیس‌شدن زیر باران تند بهار و نداشتن لباس مناسب و جایگزین نیست.

وسایل کاربردی مثل کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی، می‌تواند تجربه طبیعت‌گردی را برایتان دلچسب‌تر کند. اگر به حساسیت‌های فصلی مبتلا هستید، داروهایتان را فراموش نکنید.

طبیعت نو شده و رنگارنگ، چه بهتر که شما هم از رنگ‌های شاد و سرزنده برای لباس پوشیدن استفاده کنید. اما سعی کنید تعداد رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، محدود و نزدیک به هم باشد تا دردسر هماهنگ‌کردن لباس‌هایتان را در سفر نداشته باشید.

همان اندازه که مناسب بودن لباستان مهم است، انتخاب کفش مناسب هم اهمیت دارد. هنوز برای پوشیدن صندل‌های روباز تابستانی زود است، اما کفش‌های ساقدار زمستانی را هم کنار بگذارید. یک کفش اسپرت نرم و راحت انتخاب کنید که ترجیحا ضدآب باشد یا درصورت خیس‌شدن زود خشک شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :