• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189603
+
-

گزارشی از سلسله دیدار‌ها و ضیافت‌های علیرضا زاکانی با گروه‌ها و اقشار مختلف در‌ ماه مبارک رمضان

عیدانه‌های شهردار در آستانه عید فطر

گزارش
عیدانه‌های شهردار در آستانه عید فطر

مهدی اسماعیل‌پور-روزنامه‌نگار

همزمان با بهار قرآن، شهردار تهران با برگزاری ضیافت افطار به گفت‌وگوی نزدیک و چهره به چهره با اقشار مختلف جامعه پرداخت. در جریان این جلسه علاوه بر بیان دغدغه‌ها، انتظارات و برنامه‌های دوطرف، شهردار تهران در آستانه عید سعید فطر خبرهای خوش و عیدی‌های خوبی هم به‌ویژه برای خادمان خدمات شهری و ورزشکاران داشت. گروه‌های جهادی، دانشجویان، ورزشکاران، کارکنان خدمات شهری و همچنین اصحاب فرهنگ و هنر طی روزهای گذشته و روحانیون و فعالان مذهبی امروز مهمان آقای شهردار هستند و اینها تنها گوشه‌ای از دورهمی‌های شهردار تهران است تا به این بهانه پای درددل پایتخت‌نشینان بنشیند و کاستی‌ها را از زبان آنان بشنود تا برای حل‌شان آستین‌ها بالا زده شود؛ گرچه این مراسم‌ها در سکوت خبری برگزار شد، اما شهردار تهران خبرهای خوبی برای مخاطبان داشت.

میدان دادن به استعدادهای ورزشی
قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران ورزشی کشور 25فروردین‌ماه مهمان شهردار تهران در مجموعه قمربنی هاشم شهرری بودند. در این دیدار بسیاری از ورزشکاران به بیان دغدغه‌ها و انتظارات خود از شهردار تهران پرداختند. شهردار تهران در این مراسم، گفت: «موضوع ورزش، هم از بعد ورزش‌های همگانی و هم ورزش قهرمانی مهم است و ما یک توجه خاص به آن داریم؛ ‌ استعدادیابی در ورزش مهم است. 7‌ماه قبل از عید کار خود را آغاز کردیم و قریب به ۶۰۰هزار زن و مرد در مسابقات قهرمان شهر شرکت کردند و برنامه داریم این قهرمانان محلات با قهرمانان شهرهای دیگر رقابت کنند.»

توجه ویژه‌ به پاکبانان و کارکنان خدمات شهری
افطاری صمیمانه با خادمان خدمات شهری پایتخت یکی دیگر از برنامه ها  بود. آنان نیازها، دغدغه‌ها و درخواست‌های خودشان را مستقیم با شهردار تهران مطرح کردند. علیرضا زاکانی نیز بر وظیفه شهرداری مبنی بر بالابردن سطح خدمات به خادمان شهر تهران تأکید کرد و گفت: «در مسیر تحقق عدالت توجه ویژه‌ای به پاکبانان و کارکنان خدمات شهری داریم. علاوه بر ملزم کردن خود به پرداخت سروقت حقوق خادمان شهر تهران باید مسئله امنیت شغلی آنها را نیز تامین کنیم.»

لزوم هم‌افزایی شهرداری و گروه‌های جهادی
بعد از دیدار با ورزشکاران، تشکل‌های دانشجویی و خادمان خدمات شهری، چهارمین نشست صمیمانه شهردار تهران با اعضای گروه‌های جهادی بود که در باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار شد. در این نشست، جمعی از فعالان گروه‌های جهادی از مناطق مختلف پایتخت به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند. موضوعات فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و پزشکی مطرح شد و ظرفیت‌های مختلفی که گروه‌های جهادی درجهت خدمت‌رسانی می‌توانند دراختیار شهروندان تهرانی قرار دهند، مورد بررسی قرار گرفت. شهردار تهران با تأکید بر اینکه هم‌افزایی شهرداری و گروه‌های جهادی باید برای مردم باشد ،گفت: امیدوارم توانمندی شما عزیزان جهادی بتواند برای رفع مشکلات شهر بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.»
سکاندار پایتخت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر حفظ استقلال گروه‌های جهادی، گفت: «این همه هم‌افزایی شهرداری با شما عزیزان باید موجب ارتقای خدمت‌رسانی به مردم شود.» زاکانی در ادامه با بیان اینکه باید با استفاده از آرا و نظرات فعالان جهادی، از حرف به عمل رسید، ادامه داد: کشور بیشتر از همه نیاز به حرکت دارد. اگر تهران به سمت پیشرفت حرکت کرد، ایران سعادتمند خواهد شد.‌

خبر‌های خوش شهردار در ضیافت‌های افطار
۲۷درصد میزان افزایش حقوق کارمندان شهرداری در سال جدید است، اما حداقل افزایش حقوق خانواده بزرگ خدمات شهری ۴۰درصد خواهد بود.
کمیته‌ای به دستور شهردار با حضور نمایندگان سازمان بازرسی و سازمان خدمات شهری تشکیل می‌شود که اخراج و منفک شدن کارگران خدمات شهری باید به تأیید این کمیته برسد.
از این پس روز نخست هر‌ ماه حقوق‌ها پرداخت می‌شود و حداکثر فرصت‌ پیمانکاران و مناطق برای واریز حقوق 3روز پس از آغاز هر ‌ماه خواهد بود.
رونمایی از بسته حامی برای خادمان خدمات شهری با محوریت پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا، توجه به سلامت، تسهیل شرایط ازدواج، در اختیار قرار دادن سالن مجالس، تشویق به فرزندآوری و اعطای مرخصی تشویقی
۵۰ مجموعه ورزشی فرسوده شهر تهران بازسازی شده است.
1000میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مجموعه‌های ورزشی اختصاص داده شده است.
امضای تفاهمنامه با رئیس کمیته ملی المپیک در زمینه ساخت مسکن برای ورزشکاران





 

این خبر را به اشتراک بگذارید