• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189546
+
-

چند راه برای ایجاد کسب‌وکار خانگی

درآمدزایی با کمترین سرمایه در خانه

گزارش
درآمدزایی با کمترین سرمایه در خانه

آزاده سلطانی- روزنامه‌نگار

«بیکاریم»، «کار پیدا نمی‌شود»، «پارتی نداریم»، «سرمایه کافی نداریم»، «دخل‌مان به خرج‌مان نمی‌رسد»؛ این جملاتی است که از دهان خیلی‌ها می‌شنویم که از بیکاری و نداشتن درآمد کافی گله می‌کنند و منتظر هستند معجزه‌ای رخ دهد و آنها را از بلاتکلیفی نجات دهد؛ آدم‌هایی که توقع دارند یک انسان دست به‌خیر سر راه‌شان قرار بگیرد و به زندگی آشفته‌شان رونقی دهد. بدون اینکه از خودشان حرکتی نشان دهند یا خلاقیتی به‌کار ببرند منتظرند کار اسم و رسم‌دار و پردرآمدی نصیب‌شان شود. هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد و رسیدن به موفقیت نیازمند تلاش و کوشش است. کسانی که نداشتن سرمایه و پارتی را علت اصلی بیکاری‌شان می‌دانند بد نیست کمی ذهن خود را پویا کنند و از توانمندی خود کمک بگیرند. در این گزارش چند نمونه از کسب‌وکار‌های خانگی را به شما یاد می‌دهیم تا با کمک آن چرخ زندگی‌تان را بچرخانید و زندگی سعادتمندی داشته باشید.

خیاطی
خانم‌هایی که می‌خواهند همسرشان را در امور زندگی یاری کنند و با داشتن چند فرزند نمی‌توانند در فضای بیرون از خانه کار کنند می‌توانند از هنرهایی که بلد هستند کمک بگیرند. خیاطی شغلی است که از دوران خیلی قدیم در بین بانوان رواج داشته و بازارش هیچ وقت کساد نمی‌شود. اگر خیاط حرفه‌ای هستید مزون لباس راه‌اندازی کنید. البته مشروط به اینکه مجوز این کار را از شهرداری بگیرید. اگر هم خیاطی را در حد اصول اولیه می‌دانید می‌توانید کارهای راسته‌‌دوزی و سری‌دوزی انجام دهید. از همین حالا هم شروع کنید؛ سری به تولیدی‌ها زده و با آوردن کار به خانه در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید.

گل‌آرایی
درست کردن سبد گل، دسته گل عروس، تراریوم کار دیگری است که می‌توان در فضای خانه انجام داد. کسانی که با تراریوم بیگانه هستند کافی است گشتی در فضای مجازی بزنند و با کمترین هزینه گل‌آرایی را یاد بگیرند. البته این کار خلاقیت می‌خواهد که مطمئنا شما دارید. بعد از تولید سبدگل یا دسته گل عروس عکس آن را گرفته و در فضای مجازی منتشر کنید. شک نکنید اگر کارهای‌تان قیمت مناسبی داشته باشد حتما مشتریان زیادی با شما تماس می‌گیرند.

سبزی خرد کردن
اما برای بانوانی که توانایی کار کردن ندارند و حرفه‌ای هم بلد نیستند، بهترین کار پاک کردن سبزی، خرد و سرخ کردن آن است. برای اینکه حوصله‌تان سر نرود هم می‌توانید از بانوان همسایه کمک بگیرید. اینطوری هم خودتان کسب درآمد کرده و هم دیگران به نان ونوایی می‌رسند. قیمت دستگاه سبزی خرد کنی اگر 5کیلویی باشد 5میلیون است و در هر ساعت 10- 15کیلوگرم سبزی خرد می‌کند. اگر جای کافی ندارید می‌توانید با کسب اجازه از دیگر همسایه‌ها این کار را در پارکینگ انجام دهید. در کنار این کار، اگر درست کردن ترشی، مربا و خرد کردن قند را هم اضافه کنید می‌توانید برای کارآفرین شدن خیز بردارید.

تدریس خصوصی
اما قابل توجه جوانان فارغ‌التحصیل از دانشگاه که جویای کار هستند. اینکه در ابتدای امر شغل مناسب و پردرآمدی نصیب شما شود امری است بعید که درصورت داشتن پارتی آنچنانی رخ می‌دهد. می‌توانید از علم و دانشی که دارید بهره بگیرید و تدریس خصوصی کنید. با اندکی هزینه تراکت چاپ کرده و در محله توزیع کنید. اگر هزینه تدریس‌تان را متناسب با درآمد مردم محله‌تان درنظر بگیرید، متقاضیان زیادی به شما تلفن خواهند کرد. نیاز به فضای اداری یا وسایل آنچنانی نیست. یک میز و 2 صندلی مشکل شما را حل می‌کند. از همین امروز شروع کنید و برای رسیدن به پله موفقیت باید کمی حوصله کنید.

قالیبافی
قالیبافی هنری است قدیمی که از گذشته دور به یادگار مانده است. دوره‌های قالیبافی در سراهای محله آموزش داده می‌شود. یک دوره این هنر را یاد بگیرید. خرید دار قالی و نخ هم خیلی سرمایه نمی‌خواهد. خوبی این شغل این است که می‌توانید از بیمه قالیبافی استفاده کنید. اگر سلیقه به خرج داده و تبحر لازم را داشته باشید، می‌توانید تابلو فرش‌های ابریشمی بافته و در بازار به قیمت بالایی بفروشید. این طوری هم درآمدزایی کرده و هم اوقات فراغت‌تان را پر می‌کنید. البته این شغلی است که دیر به درآمدزایی مطلوب می‌رسد اما ثمره آن مطلوب و لذتبخش است. در حال حاضر سرای محله ابوذر و پرستار، این کلاس هنری را برگزار می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید