• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 30 فروردین 1402
کد مطلب : 189545
+
-

بانوی خیّری که هدفش حفظ بنیان خانواده است

بانوی خیّر باعث 17 ازدواج موفق شد

گزارش
بانوی خیّر باعث 17 ازدواج موفق شد

فرنیا عرب‌امینی- روزنامه‌نگار

بانوی پرتلاشی است؛ از آن دسته بانوانی که برای هر ثانیه از زندگی‌شان برنامه‌ریزی دارند. بیشتر وقتش برای خدمت به هم‌محله‌ای‌هایش سپری می‌شود. او کار خیر را فقط حمایت مالی نمی‌داند بلکه معتقد است هر قدمی که برای رفاه و آرامش همسایه‌اش باشد کار خیر است. معصومه شجاعی از اهالی محله مشیریه است و بسیجی فعال مسجد است. او با حضور در مدارس، به دانش‌آموزان درس‌های اخلاقی می‌دهد و درباره آسیب‌های اجتماعی صحبت می‌کند. او در کانون ازدواج آسان هم فعالیت می‌کند. البته خدمت‌رسانی‌اش به موارد گفته شده خلاصه نمی‌شود. از تهیه جهیزیه گرفته و تأمین دارو برای بیماران سرطانی گرفته تا حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست و ایجاد وصلت همه کاری می‌کند.

کانون ازدواج آسان
شجاعی با حضور در کانون ازدواج وصلت‌های زیادی را باعث شده است. به‌گفته خودش 17ازدواج موفق داشته است. می‌گوید:«یکی از اقداماتی که سنت ازدواج را پربارتر می‌کند معرفی دختر و پسرهایی است که هم‌کفو هم هستند. برای همین هم فرم‌هایی درست کرده‌ایم و در آن مشخصات فردی و اخلاقی دختر یا پسر نوشته می‌شود. با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی و اعتقادی‌شان افراد را به هم معرفی می‌کنیم. خانواده‌ها برای وصلت پا پیش گذاشته و مراسم رسمی خواستگاری انجام می‌شود. ما تا اینجا همراهی‌شان می‌کنیم. اینکه با هم کنار بیایند یا خیر دیگر مربوط به‌خودشان می‌شود. البته عروس و دامادهای کم درآمد را هم حمایت می‌کنیم. برای تهیه جهیزیه کمک می‌کنیم. لباس عروس رایگان در اختیارشان گذاشته یا آرایشگاه با قیمت پایین هماهنگ می‌کنیم. تا‌کنون کسانی که معرفی کرده‌ام ازدواج موفقی داشته‌اند.»

تغییر سبک زندگی
مهم‌ترین هدف شجاعی، حفظ بنیان خانواده است. او معتقد است با جنگی که دشمن برای سست کردن نظام خانواده‌های ایرانی در پیش گرفته تنها با افزایش آگاهی می‌توان آن را حفظ کرد. این بانوی پرتلاش برای رسیدن به هدفش هر مانعی را که بر سر آرامش خانواده‌ها احساس کند از میان برمی‌دارد. می‌گوید:«هر آنچه می‌دانم به‌عنوان زکات علم در اختیار دیگران می گذارم. برای بانوان محله کلاس آیین همسرداری و تغذیه و طب اسلامی برگزار می‌کنم. بازتاب خوبی هم داشته است. اینکه بانوان با استناد به احادیث و روایات ائمه معصومین(ع) سبک زندگی خود را تغییر می‌دهند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید