• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 28 فروردین 1402
کد مطلب : 189337
+
-

خبر کوتاه

«دو رگه» به بازار آمد
کتاب «دو رگه» نوشته سالومه اسماعیلی، نویسنده متعهد و خوش‌ذوق در 162صفحه و با شمارگان 200نسخه توسط نشر سرو موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس منتشر و راهی بازار نشر شد. داستان این کتاب که در 23 فصل به رشته تحریر درآمده است؛ درباره نوجوانی است که در زمان بمباران و موشکباران تهران به‌رغم میل خود و به اجبار خانواده برای در امان ماندن از جنگ شهری مجبور به ترک تهران و زندگی موقت در روستا می‌شود. در آنجا مشکلاتی برایش رخ می‌دهد که داستان را پیش می‌برد.
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پایم به چیزی می‌خورد. برمی‌گردم نگاه می‌کنم. لاشه خیس سگ سیاهی افتاده روی زمین. عقب می‌روم. دوباره کمی جلو می‌روم. بیشتر نگاهش می‌کنم. نفس نمی‌کشد. فکر می‌کنم لابد همین چند دقیقه  پیش یکی از همین ماشین‌ها زیرش گرفته‌اند و شاید ماشین بعدی پرتش کرده بیرون جاده... .»

باغ موزه دفاع‌مقدس زنجان در آستانه افتتاح
باغ موزه دفاع‌مقدس استان زنجان که در قالب یک مرکز فرهنگی فعالیت خواهد کرد، به‌صورت فاز به فاز ساخته شده و بنا به‌گفته مسئولان فاز نخست شامل بخش اداری و کتابخانه آن سوم خرداد امسال افتتاح می‌شود. ساخت باغ‌موزه دفاع‌مقدس استان زنجان از 11سال پیش آغاز شده است. این باغ موزه قرار است یک مجموعه فرهنگی شامل هرآنچه برای رزمندگان و شهدای زنجانی رخ داده، باشد.

یادی از سردار حجازی
مراسم دومین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار سید محمد حجازی، جانشین سابق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۲۹ فروردین ساعت ۱۶ در حسینیه شهدای بسیج برگزار می‌شود. سردار حجازی در دوران دفاع‌مقدس مسئول اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب، مسئول ستاد سپاه منطقه دوم کشور، جانشین فرمانده سپاه منطقه چهارم، جانشین فرمانده قرارگاه سلمان در جبهه‌های میانی و غرب و جانشین فرمانده قرارگاه قدس سپاه بود. کتاب «سردار سربلند» که در انتشارات روایت فتح به چاپ رسیده است، بخشی از رشادت‌ها و فعالیت‌های کودکی تا جوانی این شهید بزرگوار به تصویر کشیده است. این کتاب به قلم فرزانه مردی، لیلی زهدی و مهدیه زکی‌زاده در ۱۹۲ صفحه آماده شده و در نخستین سالگرد شهادت  سردار حجازی رونمایی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید