• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 28 فروردین 1402
کد مطلب : 189333
+
-

تامین 2هزار دستگاه اتوبوس جدید

توسعه حمل‌ونقل عمومی ازجمله تقویت و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی که با مشکلات و کمبود‌های انباشته شده از سال‌های گذشته روبه‌روست، در اولویت برنامه‌های شهرداری تهران در سال1402 قرار دارد.
به‌گزارش همشهری، امسال بودجه مناسبی برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر درنظر گرفته شده است. جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای توسعه حمل‌ونقل عمومی پایتخت، گفت: «به‌طور حتم افزایش بودجه باعث می‌شود اقدامات تحولی زیادی را در شهر انجام دهیم. برنامه اصلی ما این است که در این راستا 2هدف را دنبال کنیم؛ یکی از آنها طرح‌های زودبازده است که شامل تقویت ناوگان اتوبوسرانی، ون و تاکسیرانی می‌شود. اولویت ما این است که در سال پیش‌رو در 6ماهه اول یک گام اساسی در تقویت سامانه اتوبوسرانی برداریم؛ بنابراین درنظر داریم که در سال‌جاری ۲هزار دستگاه اتوبوس به شبکه حمل‌ونقل شهری اضافه کنیم، اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده عمده این اتوبوس‌ها در  6ماهه اول سال به بهره‌برداری خواهند رسید.»
معاون شهردار تهران درباره موضوع جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده با اتوبوس‌های جدید هم گفت: «شهر تهران حداقل به 9هزار دستگاه اتوبوس (7500دستگاه اتوبوس فعال) نیاز دارد. با توجه به کمبود اتوبوسی که شهر تهران دارد، اتوبوس‌های جدید، اضافه و اتوبوس‌های قدیمی، اورهال و از آنها نیز استفاده می‌شود. هر زمان که ظرفیت اتوبوس‌های شهری تکمیل شد و از این وضعیت اضطرار خارج شدیم، به مرور اتوبوس‌های قدیمی‌تر را از چرخه بهره‌برداری خارج خواهیم کرد.»
در این خصوص ذکر این نکته هم ضروری به‌نظر می‌رسد که اجرای برنامه‌های اعلام شده مستلزم انجام کامل تعهدات و تامین منابع مالی مورد نیاز از سوی دولت (وزارت کشور) و شهرداری تهران و همچنین افزایش توان تولید در صنعت خودرو‌سازی‌ کشور است.

مکث
پیش‌بینی تامین 1000دستگاه اتوبوس در سال‌جاری

تحویل باقی اتوبوس‌های مربوط به قراردادهای وزارت کشور و قرارداد مستقیم شهرداری با شرکت‌های تولید‌کننده داخلی (506دستگاه)
تحویل اتوبوس‌های سه کابین (50دستگاه)
تحویل و تخصیص بخشی از باقی سهمیه مصوب اتوبوس شهر تهران از سوی وزارت کشور (444دستگاه)
تامین و به‌کارگیری 1000دستگاه اتوبوس دیگر درصورت تحقق قراردادهای مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسهیل و کارسازی فرایند واردات اتوبوس به کشور


 

این خبر را به اشتراک بگذارید