• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 28 فروردین 1402
کد مطلب : 189325
+
-

شرکت کنترل ترافیک در مسیر تحول

مدیریت شهری برای بررسی وضعیت شرکت کنترل ترافیک تهران کارگروه فنی تشکیل داده است

شورا
شرکت کنترل ترافیک در مسیر تحول

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

نمایندگان مردم در پارلمان شهری با تشکیل جلسه هم‌اندیشی که با حضور شهردار تهران برگزار شد، به بحث و بررسی درخصوص وضعیت شرکت کنترل ترافیک پرداختند. علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در پایان جلسه هم‌اندیشی به جمع خبرنگاران آمد و گفت که با تشکیل کارگروه فنی وضعیت این شرکت بررسی شده و قطعاً تحولات شرکت در مسیر مثبت خواهد بود.
اصل ماجرای شرکت کنترل ترافیک تهران چیست؟ پاسخ این پرسش در نطق پیش از دستور سیدجعفر تشکری‌هاشمی در جلسه یکصدوسی‌ونهم شورا مستتر است. به گزارش همشهری، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورا در جلسه سه‌شنبه 22فروردین پشت تریبون از واگذاری شرکت کنترل ترافیک تهران به شرکت رایانه شهر با امضای عضو علی‌البدل شرکت خبر داد و گفت که شرکت کنترل ترافیک یک سرمایه ارزشمند برای شهر است که در راستای انضباط‌بخشی ترافیک نقش مهمی دارد و نباید دستاوردهای آن را مخدوش کرد. تشکری‌هاشمی همچنین تأکید کرد: «تمام اعتبارات شرکت کنترل ترافیک به مؤسسه رایان شهر منتقل شده و این کار غیرقانونی است؛ چراکه جابه‌جایی و کم‌وزیاد کردن بودجه جزو اختیارات شوراست.» پس از آن خبرنگاران در مراسم شنبه‌های امید و افتخار موضوع را از علیرضا زاکانی، شهردار تهران پیگیری کردند و او هم گفت: «شهرداری برنامه‌ای برای ادغام یا منحل‌کردن شرکت کنترل ترافیک ندارد و قصد داریم وظایفی که مرتبط با این شرکت نیستند را از آن منفک کنیم.» همین موارد از یک سو سبب نگرانی نیروهای شرکت کنترل ترافیک شده و از سوی دیگر دغدغه‌هایی را در حوزه ایجاد اختلال در عملکرد سیستم‌های هوشمند ترافیکی به‌وجود آورده است.

کارگروهی با 10عضو
به‌هرحال شهرداری تهران درخصوص شرکت کنترل ترافیک تصمیماتی گرفته و شورای شهر با آن موافق نیست؛ ازاین‌رو تصمیم گرفتند تا در جلسه هم‌اندیشی به بررسی این موضوع بپردازند و به یک نتیجه نهایی و نقطه‌نظر مشترک برسند. به‌گفته سخنگوی شورای شهر تهران قرار است با بررسی‌های فنی از سوی کارگروهی متشکل از 5نماینده شورا و 5نماینده شهرداری ابهامات رفع و نتیجه نهایی اعلام شود. علیرضا نادعلی با اشاره به تحولات مثبت تأکید کرد: «اگر با اقدامات انجام شده از سوی شهرداری تهران تحولات رخ‌داده در شرکت کنترل ترافیک تهران مثبت بوده باشد حتماً مورد حمایت شوراست و اگر در جمع‌بندی مشخص شود کار ایرادی داشته برای رسیدن به نقطه مثبت تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.» به‌گفته او، در جلسه هم‌اندیشی شهردار تهران تأکید داشته که اقدامات براساس اساسنامه بوده است. نادعلی عنوان کرد: «این کارگروه 2هفته فرصت برای بررسی دارد و در این مدت قرار نیست تغییری در شرکت ایجاد شود و همچنان در وضعیت کنونی باقی خواهد ماند.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید