• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 28 فروردین 1402
کد مطلب : 189335
+
-

مجوز شورا برای فروش املاک مستهلک

مدیریت شهری
مجوز شورا برای فروش املاک مستهلک

لایحه «اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت ازرده‌خارج کردن اموال منقول مستعمل تحویلی به ارگان‌ها، دستگاه‌های دولتی، مؤسسات عمومی و عام‌المنفعه، شهرهای دچار حوادث ناگهانی و سایر موارد مشابه» از دستور جلسه یکصدوسی‌ونهم خارج شد و پس از شفاف‌سازی و تهیه لیست اقلام و ارقام توسط شهرداری تهران دیروز در صحن پارلمان شهری مطرح شد. میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورا در جریان بررسی این لایحه با بیان اینکه لیست اموال در اختیار نمایندگان شورا قرار گرفته است، گفت: «برخی اموال شهرداری شامل تجهیزات اداری، کانکس و رایانه مستهلک شده است و باید از لیست اموال خارج شود. براساس برآوردهای انجام شده از سال۹۲ تاکنون ۵.۵میلیارد تومان ارزش مالی لوازم مستهلک است و شهرداری می‌تواند آنها را با مجوز شورا به سایر نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها واگذار کند.» گرچه اعضا با این لایحه موافقت کردند اما تعدادی از نمایندگان نظرات و پیشنهاداتی ارائه دادند.

 اعلام مبلغ کارشناسی اموال
سیدجعفر تشکری‌هاشمی گفت که مبلغ خریدی که در لیست اموال لحاظ شده قطعاً در سال‌های گذشته رقم کمتری داشته و این اقدام به منزله ابهام در این واگذاری‌هاست و قطعاً سرمایه‌های شهر با مخاطره روبه‌رو خواهد شد.

 انتقال اموال مستهلک در داخل شهر تهران
حبیب کاشانی هم گفت که باید مشخص شود این اموال مرتبط با کدام سال‌هاست و اموال در داخل شهر تهران منتقل شود چرا که به‌اندازه‌ای در داخل شهر گرفتاری داریم که بتوان با این اموال، بخشی از آن را مدیریت کرد.

 فروش اموال مستهلک براساس آیین‌نامه مالی
مهدی عباسی هم با اشاره به دستورالعمل پلاک‌کوبی اموال در شهرداری‌ها عنوان کرد که اگر قرار بر فروش باشد، باید براساس آیین‌نامه مالی انجام شود؛ لذا فروش اموال شهرداری تابع تشریفات مقرر در آیین‌نامه‌های معاملاتی شهرداری‌ها و در چارچوب بودجه مصوب است.

 برای اموال تا امروز مجوز داده شود
مهدی بابایی هم در جریان بررسی این لایحه برای رفع ابهامات پیشنهاد داد که برای اموال تا امروز مجوز داده شود و تشکیل کمیته برای آینده مجاز نباشد و برای آینده باید به‌صورت موردی در شورا تصمیم‌گیری شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید