• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189314
+
-

خانه سیب‌زمینی در ماه

خانه سیب‌زمینی در ماه

مهتاب خسروشاهی

بعد از داستان‌های عجیب ژول‌ورن که یکی بعد از دیگری به واقعیت تبدیل شد، نوبت به داستان کدوی قله‌قله زن رسیده است! با این تفاوت که کدوها، سیب‌زمینی هستند و علاوه براین آدم‌ها قرار است در این سیب‌زمینی‌ها زندگی کنند!ابتدا با قارچ شروع شد و حالا سیب‌زمینی جدیدترین خوراکی‌ای است که قرار است راه را برای خانه‌سازی آینده هموار کند. پژوهشگران دانشگاه منچستر، ماده جدید ساختمانی‌ای به نام StarCrete ساخته‌اند که با کمک نشاسته سیب‌زمینی و کمی نمک، می‌تواند به ساخت خانه‌های فرازمینی کمک کند.
ساخت خانه با کمک این سازه جدید زمانی شکل جدی‌ای به‌خود گرفت که شرکت معماری آمریکایی RedHouse در‌ ماه فوریه 2023میلادی اعلام کرد که با ناسا و مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) برای ساخت خانه‌هایی از قارچ و جلبک‌های کم آب در فضا همکاری خواهد کرد.
ساخت این خانه‌ها و اقامت انسان در مریخ و سطح‌ماه نیازمند حل معماهای بی‌شماری است که یکی از آنها ساخت اقامتگاه‌ دائمی و امن است.
این خانه‌ها باید دارای لایه‌های مقاوم به تشعشعات بوده و از استحکام لازم برخوردار باشند.
درحالت ایده‌آل، تولید چنین موادی از طریق فرایندهای نسبتا ساده و کم انرژی که با وضعیت زندگی انسان سازگار باشند، راهکار مهمی در راستای امکان حیات در کرات دیگر است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید