• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189309
+
-

دستگیری قاتل مأمور پلیس پس از 16سال فرار

شرور مسلحی که 16سال قبل در جریان درگیری با مأموران پلیس در اهواز یکی از آنها را به شهادت رسانده بود پس از سال‌ها فرار سرانجام دستگیر شد.
به گزارش همشهری، این جنایت روز 18مهر سال 86در اهواز اتفاق افتاد. آن روز یکی از اشرار سابقه‌دار منطقه که پیش از این مرتکب چند فقره درگیری مسلحانه و آدم‌ربایی شده بود با مأموران پلیس درگیر شد. در جریان این درگیری یکی از مأموران به نام اکبر جعفری‌فر هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
به‌دنبال این جنایت تحقیقات برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد اما او بدون اینکه هیچ ردی از خود به جا گذاشته باشد گریخته بود. با این حال تحقیقات در این‌باره ادامه پیدا کرد تا اینکه سرانجام بعد از گذشت 16سال مأموران پلیس او را در شهرستان حمیدیه به دام انداختند.
رضا علی نسب، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حمیدیه در این‌باره گفت:‌ در پی وقوع ۱۸ فقره تیراندازی با سلاح جنگی کلاشنیکف که منجر به مجروح شدن سه نفر از شهروندان و همچنین تخریب اموال دولتی و ایجاد رعب و وحشت در شهرستان حمیدیه شده بود، پرونده قضایی در شعبه اول بازپرسی تشکیل و دستورات مقتضی برای شناسایی و دستگیری عامل اصلی این اتفاقات صادر شد.
او ادامه داد: مأموران پلیس با رصد اطلاعاتی، در نهایت توانستند متهم اصلی که دارای چندین فقره سابقه کیفری بود را شناسایی و او را در مخفیگاهش دستگیر کنند.
علی‌نسب در ادامه گفت: متهم سابقه دار شرارت‌های متعدد در سال‌های اخیر ازجمله به شهادت رساندن شهید اکبر جعفری‌فر، مأمور نیروی انتظامی در سال ۱۳۸۶ در شهرستان اهواز و همچنین آدم‌ربایی و سرقت مسلحانه، تیراندازی‌های متعدد که منتهی به خسارت به افراد و اموال دولتی شده و نیز قدرت‌نمایی با سلاح را در پرونده کیفری خود دارد که تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید