• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189313
+
-

با مردم/لز‌وم تعویق آزمون تخصص پزشکی

در شرایطی که رقابت در آزمون تخصص پزشکی روز به روز تنگ‌تر می‌شود ، فاصله زمانی اندک بین این آزمون با ماه مبارک رمضان باعث عقب ماندن پزشکان روزه‌دار در این رقابت شد . به طوری که  مشاورین محترم این قبیل آزمون‌ها ، جهت عقب نماندن از این قافله  به‌ناچار توصیه به روزه‌خواری هم کرده‌اند.
برگزاری چنین آزمونی با فاصله مناسب از ماه مبارک رمضان می‌توانست به انتخاب دستیاران پزشکی در شرایط مساوی کمک کند. مسئولان محترم سازمان سنجش پزشکی می‌توانند با سامانه‌های نظرسنجی  از طریق شماره موبایل داوطلبان شرکت‌کننده در مورد زمان انجام آزمون دستیاری (حداقل امسال) یا دو مرحله‌ای کردن این آزمون در آینده و.... به اجرای بهتر این آزمون کمک کنند. مطمئنا این اقدام و انعطاف بیشتر در این زمینه در تکمیل ظرفیت رشته ها و انتخاب بهتر داوطلبان در سال جاری تاثیر مهمی خواهد داشت.
محمد امین غفاری

نداشتن پلاک فعال در بندهای پیش فروش خودرو تعدیل شود
بسیار خوب است که جلوی خرید خودرو توسط کسانی که ده‌ها پلاک به نامشان است را بگیرند اما این موضوع نباید باعث شود افرادی که دارای خودروی فرسوده هستند نتوانند خودروی جدید بگیرند. خودروی من مدل 93و فرسوده است و قصد دارم خودروی جدیدی بگیرم اما به‌دلیل محدودیت‌های اعمال شده در طرح فروش ازجمله داشتن پلاک فعال نمی‌توانم ثبت‌نام کنم. از طرفی خودروی من آن قدر قدیمی نیست که مشمول طرح‌های خودروهای فرسوده شود. لذا بهتر است این بند تعدیل شده و مثلا کسانی که خودروی مدل 5سال به قبل دارند و تنها یک پلاک به نام‌شان است بتوانند در این طرح‌ها ثبت‌نام کنند.
ایادی از تهران

ورزشگاه یادگار امام تبریز مسقف شود
با توجه به شرایط جوی در استان آذربایجان‌شرقی و بارش‌های سنگین برف و باران در فصول مختلف ضروری است مسئولان در خصوص مسقف کردن ورزشگاه یادگار امام تبریز اقدام کنند که این امر علاوه بر تماشاگران برای حفظ چمن ورزشگاه نیز بسیار مفید خواهد بود.
ملکی از تبریز

پیامک

سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها از خیابان مهری به گلستانه کاهش یابد
سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها در مسیر خیابان مطهری ملک‌شهر در اصفهان که از ابتدای خیابان شهید‌علیخانی به سمت فلکه‌ماه‌فرخی و خیابان گلستانه است بسیار طولانی و گاهی بیش از یک ساعت است. جا دارد اگر تعداد اتوبوس‌ها کم است بر تعداد آنها بیفزایند و اگر اتوبوس هست و فاصله حرکت‌شان زیاد است این فاصله کم شود تا مردم در صفوف طولانی در سرما و گرما معطل نشوند.
محمود بلیغیان از اصفهان

حضور سگ‌های ولگرد در شهرها نگران‌کننده است
قبلا ‌سگ‌های ولگرد در شهرهای حاشیه‌ای و اقماری بیشتر به چشم می‌آمد و به‌صورت مشکل مطرح می‌شد؛ اما مدتی است در سطح شهر تهران در خیابان و معبر سگ‌های ولگرد دیده می‌شود که این وضع در شهرستان‌های استان تهران بیشتر هم هست که این سگ‌ها باعث رعب و وحشت مردم و آسیب به آنها می‌شود. لطفا فکری برای این وضع بشود پیش از آنکه موالید این حیوان بیشتر شود.
دستواره از تهران

علت جمع‌آوری خیابان غذا در لاهیجان چیست؟
قبل از عید در اقدامی تحسین‌برانگیز خیابان غذا در لاهیجان راه‌اندازی شد که هم برای مردم خوب بود، ‌هم باعث جذب گردشگر می‌شد و هم برای فروشندگان. از طرفی با ساماندهی برخی فروشندگان دوره‌گرد و نظارت بر بهداشت و سلامت غذاها خانواده‌ها نیز خیال‌شان راحت بود و می‌شد ساعاتی را در آن خیابان کنار خانواده گذراند. بعد از عید بدون ‌توجه به استقبال مردم این غرفه‌ها  پاکسازی و جمع‌آوری شدند آنچنان که گویی هرگز چنین چیزی نبوده است. آن غرفه‌ها مگر با هزینه شهرداری و از جیب مردم نبود چطور به‌سادگی جمع شد و به تاریخ پیوست؟ خواست مردم لاهیجان این است که دوباره خیابان غذا را دایر کنند.
کافی از لاهیجان






 

این خبر را به اشتراک بگذارید