• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 27 فروردین 1402
کد مطلب : 189311
+
-

قتل با چاقوی یادگاری

«دوستم 24ساعت قبل از ترک ایران، ‌چاقوی زینتی‌اش را یادگاری به من سپرد و از بخت بدم با همان چاقو، ناخواسته مرتکب قتل شدم.»
این اعتراف جوان افغان است که به‌خاطر دختر موردعلاقه‌اش، جان پسر 16ساله‌ای را در پارک گرفت و تبدیل به قاتل شد.
به گزارش همشهری، یازدهم فروردین امسال گزارش یک درگیری مرگبار در پارک به مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران اعلام شد. تحقیقات حکایت از این داشت که نوجوان 16ساله‌ای در پارکی حوالی اتوبان آزادگان چاقو خورده و پس از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده است. دوست مقتول که شاهد جنایت بود در تحقیقات گفت: روز حادثه به همراه دوستم برای هواخوری به پارک رفته بودیم که ناگهان با پسری جوان چشم در چشم شد و درگیری میان آنها شکل گرفت. ضارب که چاقو به‌دست داشت ضرباتی به دوست من زد و بعد فرار کرد. اگرچه فورا اورژانس رسید و دوستم به بیمارستان انتقال یافت اما شدت جراحات به حدی بود که او جانش را از دست داد.
مشخصات متهم به قتل به‌دست آمد و با انجام تحقیقات میدانی مشخص شد که وی در همان محدوده زندگی می‌کند و اهل کشور افغانستان است. با این سرنخ مأموران راهی محل زندگی متهم به قتل شدند اما فرار کرده بود که جست‌و‌جو برای شناسایی مخفیگاه وی آغاز شد تا اینکه ردپای وی در قزوین به‌دست آمد. متهم فراری در باغی حوالی قزوین سرگرم کار شده بود که بیست و سوم فروردین ماه، مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران راهی آنجا شدند و او را دستگیر کردند.
متهم به قتل که در ایران متولد شده در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد و گفت قصد آدمکشی نداشته و ناخواسته تبدیل به قاتل شده است. وی گفت: چندی قبل با دختر همسایه‌مان آشنا شدم و هرازگاهی برای تفریح به پارک محل می‌رفتیم. روز حادثه با او در پارک بودم که احساس تشنگی کردم. از دختر موردعلاقه‌ام خواستم روی نیمکت منتظرم بنشیند تا من از دکه آب معدنی بخرم. وقتی برگشتم دیدم حال دخترموردعلاقه‌ام خوب نیست. او مضطرب بود و دست و پایش می‌لرزید. از او پرسیدم چه اتفاقی افتاده است و او گفت مقتول و دوستش به او متلک پرانده‌اند. من که به‌شدت از این مسئله عصبانی شده بودم به سمت مقتول و دوستش رفتم تا به آنها تذکر بدهم. متهم ادامه داد: مقتول که نوجوان 16ساله‌ای بود با لحن تندی جوابم را داد که عصبانیت مرا بیشتر کرد. یک دفعه یاد چاقویی افتادم که در جیبم بود و ناخواسته با چاقو چند ضربه به پسر متلک‌پران زدم. وی ادامه داد: چاقو برای من نبود و راستش من همیشه از حمل چاقو می‌ترسم تا مبادا مجبور به استفاده از آن شوم. دوستم یک روز قبل از حادثه، چاقویش را به من داد تا یادگاری پیش خودم نگه دارم. قرار بود از ایران برود و می‌گفت ممکن است لب مرز به او گیر بدهند به همین دلیل چاقویش را به من داد و از بخت بدم من 24ساعت بعد با آن مرتکب قتل شدم. بعد از جنایت هم به قزوین فرار کردم و 3روز بعد از برادرم شنیدم که مقتول جانش را از دست داده و پلیس در تعقیبم است. در این مدت هم منتظر بودم تا پلیس برسد و دستگیرم کند که در نهایت به دام افتادم.
براساس این گزارش، متهم به قتل با قرار قانونی بازداشت شده و تحقیقات از وی توسط مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید