• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189190
+
-

دیدار شهردار تهران با نماینده سازمان ملل

دیپلماسی شهری
دیدار شهردار تهران با نماینده سازمان ملل

شهردار تهران با نماینده دفتر عمران سازمان ملل متحد در ایران دیدار کرد و در این دیدار از اقدامات شهرداری برای بهبود وضعیت پایتخت گفت.
به‌گزارش همشهری آنلاین، در ابتدای این جلسه شهردار تهران گفت: ایران ده‌ها سال است تحت‌تأثیر تحریم‌های ظالمانه قرار دارد؛ با وجود این کشورمان پیشرفت‌های خوبی داشته‌است، اما ما امروز نیاز به توسعه همکاری با دیگر نهادها برای بهبود شرایط زندگی مردم داریم. شهرداری تهران با ساحت‌های مختلفی از زندگی شهروندان تهرانی سر و کار دارد به همین جهت زمینه‌های مختلف و مشترکی برای همکاری میان مدیریت شهری تهران و برنامه عمران ملل متحد در ایران(UNDP ) می‌توان پیدا کرد. علیرضا زاکانی افزود: یکی از چالش‌های آزاردهنده تهران مسئله ترافیک است. اکنون ۷۵درصد رفت‌وآمدهای شهری به‌وسیله خودروهای شخصی صورت می‌پذیرد و تنها ۲۵درصد شهروندان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. این آمار باید برعکس شود و برای تحقق آن ما به‌دنبال ارتقای خدمات حمل‌ونقل عمومی و ایجاد شرایط مناسب در این زمینه برای شهروندان هستیم.شهردار تهران در ادامه گفت: مسئله پسماند نیز می‌تواند یکی از سرفصل‌های همکاری میان شهرداری تهران و برنامه عمران ملل متحد در ایران باشد. از ظرفیت پسماند می‌توان برای تولید مواد مختلفی ازجمله گرانول، کمپوست، انرژی و... استفاده کرد. در این زمینه بهره‌مندی از فناوری روز دنیا برای ما مهم است.
نماینده مقیم برنامه عمران ملل متحد در ایران(UNDP )هم در این دیدار گفت: تهران یکی از بهترین شهرهایی است که من دیده‌ام، پیش از این نیز در بعضی از بخش‌ها مانند مسئله پسماند با شهرداری تهران همکاری‌ داشته‌ایم و اکنون در نیمه راه این همکاری هستیم. کلودیو پروویداس افزود: به‌رغم وجود تحریم‌ها می‌توانیم منابع مالی برای همکاری مشترک جذب کنیم. البته همواره به مسئله وجود تحریم‌ها اعتراض کرده‌ایم و گفته‌ایم نباید مردم متاثر از آن شوند. در همین رابطه یکی از کارویژه‌های ما تسهیل‌گری در روابط است. به‌عنوان مثال در حوزه هوشمندسازی شهر ممکن است برخی شرکت‌ها ملاحظاتی برای حضور در ایران به واسطه وجود تحریم‌ها داشته باشند، اما ما می‌توانیم به‌عنوان یک تسهیلگر زمینه حضور و همکاری آنها با شما را فراهم کنیم.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید