• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189188
+
-

مهاجرت از تهران به شهرهای اطراف

عضو شورای شهر تهران و رئیس کمیته سلامت شورای شهر در گفت‌وگو با ایلنا درباره ایجاد نشاط اجتماعی در شهر تهران گفت: مهاجرت معکوس نقش برعکس در نشاط اجتماعی دارد. تورم باعث شده که خانواده‌ای که در مناطق جنوبی شهر توانایی اجاره خانه را داشتند دیگر نتواند در این مناطق منزلی را اجاره کنند و باید به شهرهای حاشیه تهران مانند پرند، پردیس، شهریار و... نقل مکان کنند.
سوده نجفی افزود: فردی که در تهران سکونت داشته اما به اجبار محل زندگی خود را به خارج از شهر منتقل کرده اما محل کار خود کماکان در تهران است و باید هر روز به شهر تهران رفت‌وآمد داشته باشد، خطرات زیادی همچون تصادفات جاده‌ای، افزایش ترافیک و ایجاد آلودگی هوا به همراه دارد.
این عضو شورای شهر تهران گفت: این مهاجرت‌ها به نقاط حاشیه‌ای باعث می‌شود والدین ساعت 4تا 5صبح منزل را برای حضور در محل کار ترک کنند و گاهی فرزندان این خانواده‌ها باید ساعات طولانی را تنها در خانه بمانند. چنین شرایطی ممکن است باعث بروز آسیب‌های اجتماعی شود.
نجفی با بیان اینکه در دوره‌ای برخی معتقد بودند که باید هزینه‌های شهر تهران افزایش پیدا کند تا افراد از تهران مهاجرت کنند، گفت: باید هزینه‌های زندگی در تهران را کاهش دهیم و این نوع کار به تنهایی از سوی شورا و شهرداری انجام نمی‌شود و نیازمند اقدامات همه دستگاه‌ها و سازمان‌هاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید