• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189146
+
-

«جنگ جهانی سوم» در اکران دوم بهار

با حضور ۵ فیلم تازه اکران سینماها جان تازه‌ای به‌خود می‌گیرد

درحالی‌که وارد آخرین هفته فروردین‌ماه شده‌ایم، ۵ فیلم تازه به فهرست آثار روی پرده سینماها افزوده می‌شود؛ فیلم‌هایی که در رأس‌شان «جنگ جهانی سوم» جلب توجه می‌کند؛ مهمان تازه اکران دوم بهار که نسخه قاچاق آن به‌تازگی لو رفته است و باید دید مخاطبان چگونه از آن استقبال خواهند کرد؛ فیلمی که به همراه 4فیلم دیگر در اکران عید فطر‌ و به‌شکلی زودهنگام روی پرده سینماها خواهند آمد‌.
از این هفته نمایش عمومی 5 فیلم «جنگ جهانی سوم»، «سه‌کام حبس»، «دسته دختران»، «بابا سیبیلو» و «آهنگ دونفره» آغاز خواهد شد.
در جلسه فوق‌العاده شورای صنفی نمایش، مقرر شد صاحبان فیلم‌های ترکیب عید فطر شامل «آهنگ دونفره» ساخته آرزو ارزانش به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی، «دسته دختران» ساخته منیر قیدی، «سه‌کام حبس» ساخته سامان سالور و تهیه‌کنندگی ساسان سالور، «باباسیبیلو» ساخته ادوین خاچیکیان به تهیه‌کنندگی احمد احمدی و «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی مجاز به شروع اکران فیلم‌شان از روز شنبه ۲۶ فروردین‌ماه در سینماهای سراسر کشور خواهند بود. بیشتر این فیلم‌ها از روز چهارشنبه ۳۰ فروردین روی پرده خواهند آمد.

    جنگ جهانی سوم: جنگ جهانی سوم (هومن سیدی) در حالی از امروز روی پرده می‌رود‌ که چند روزی است نسخه قاچاق آن منتشر شده است. هومن سیدی کارگردان جنگ جهانی سوم از مخاطبان درخواست کرده که فیلمش را در اکران سینماها تماشا کنند؛ فیلمی که سال گذشته هم به‌مدت یک هفته برای معرفی به‌عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار، اکران شد ولی تقریبا هیچ مخاطبی موفق به تماشایش نشد و همه بلیت‌هایش از قبل پیش‌فروش شده بود. فیلم «جنگ جهانی سوم» سال گذشته جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد (محسن تنابنده) بخش افق‌های ونیز را به‌خود اختصاص داد. همچنین در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم توکیو در بخش مسابقه اصلی این رویداد سینمایی حضور داشت و جایزه ویژه هیأت داوران را گرفت.  محسن تنابنده، ندا جبریلی، مهسا حجازی و نوید نصرتی در این فیلم بازی کرده‌اند.

    سه‌کام حبس:  اغلب فیلم‌های سامان سالور درام‌های اجتماعی‌ای هستند که معمولا هم لحن تلخی دارند. یکی از این فیلم‌ها «سه کام حبس» است که سال‌هاست در انتظار اکران است. سه کام حبس نخستین‌بار در سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نامزد دریافت 4جایزه شد. در سه‌کام حبس ساخته سامان سالور، نسیم (پریناز ایزدیار) و مجتبی (محسن تنابنده) زوج جوانی هستند که تازه صاحب فرزند شده‌اند و در جنوب تهران زندگی خوب و ساده‌ای دارند. یک روز مجتبی تصادف می‌کند و نسیم تمام تلاش خود را برای نجات خانواده‌اش در غیاب او انجام می‌دهد، اما... . در این فیلم اجتماعی پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده و مریم بوبانی بازی کرده‌اند.

    آهنگ 2نفره: کمدی بخش جدایی‌ناپذیر گیشه در همه ادوار بوده است. سال‌هاست که ترکیب اکران با حضور پررنگ فیلم‌های کمدی چیده می‌شود و اکران عید فطر هم از این موضوع مستثنا نیست. آهنگ 2نفره ساخته آرزو ارزانش به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی یک کمدی است که داستان عاشقانه دارد و درباره 2شخصیت است که داستان‌شان در فیلم با هم به‌صورت موازی پیش می‌رود و جایی به هم می‌رسند و... .
احمد مهرانفر، بهاره کیان‌افشار، امیرحسین رستمی، فرزاد فرزین، علیرضا استادی، النا حیدری، سهی بانو ذوالقدر، شیرین آقاکاشی، حمیدرضا دشتی و علی برقی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

    دسته دختران: فیلم فاخرجنگی بنیاد سینمایی فارابی که در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد با یک سال تأخیر روی پرده سینماها می‌آید. دسته دختران ساخته منیر قیدی به تهیه‌کنندگی محمدرضا منصوری، راوی مقاومت و ایثار زنان در روزهای پرتلاطم ابتدایی جنگ است و با بازسازی تصاویر زنده و مستند از نبرد خانه به خانه خرمشهر، تصویری سینمایی با نگاه زنانه از آن مقاومت را خلق کرده‌ است.
نیکی ‌کریمی، پانته‌آ ‌پناهی‌ها، فرشته ‌حسینی، هدی زین‌العابدین، صدف عسگری، حسین ‌سلیمانی، یاسین مسعودی، محمد صدیقی‌مهر و مهدی حسینی‌نیا در این فیلم بازی کرده‌اند.

    بابا سیبیلو: فیلمی از کارگردانی که پدرش یکی از چهره‌های نامدار تاریخ سینمای ایران است. ادوین خاچیکیان، فرزند ساموئل خاچیکیان، کارگردان قدیمی سینمای ایران است. بابا سیبیلو به کارگردانی ادوین خاچیکیان یک کمدی خانوادگی است که براساس اعلام سازندگانش در آن از کودک ۵ساله تا پیرمرد ١٠٠ساله نقش‌آفرینی دارند و در طول قصه ماجراهای جذابی
 را رقم می‌زنند.  رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، امیر نوری، یوسف صیادی، پارسیا شکوری، محمدطاها بهروزپور، خشایار راد، علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی و ...  بازیگران فیلم سینمایی «بابا سیبیلو» هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید