• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189117
+
-

رونالدو باز هم قربانی گرفت

هفتمین سرمربی اخراجی پس از جدایی کریستیانو از رئال مادرید

رونالدو باز هم قربانی گرفت

کریستیانو رونالدو یک سرمربی دیگر را هم اخراج کرد! پس از تساوی بدون گل مقابل تیم گمنام الفیحا که النصر را 3امتیاز از الاتحاد عقب انداخت و در آستانه بازی حساس مقابل الهلال، سرمربی النصر از کار برکنار شد. رودی گارسیا، سرمربی ۵۹ساله و فرانسوی النصر به‌دلیل رابطه بد با بازیکنان و کریستیانو رونالدو جای خود را به مربی کروات تیم جوانان این باشگاه یعنی دینکو یلیچیچ داد. این مربی تیم زیر 19سال النصر، سابقه حضور در فولاد یزد را دارد و به‌دلیل بی‌نظمی، از این تیم اخراج شده بود.
گارسیا در رختکن النصر و از طریق یک بلندگو، اقدام به پخش آهنگ جام‌جهانی‌۲۰۲۲ کرد که این حرکت، موجب خشم کریستیانو رونالدو شد. رونالدو از گارسیا خواسته بود این آهنگ را متوقف کند و خود او نیز از رختکن خارج شده بود. سرمربی سابق آاس‌رم در ژوییه‌2022 هدایت النصر را برعهده گرفت. تیم تحت هدایت او در این فصل با کسب 53امتیاز در 23مسابقه و 3امتیاز کمتر از الاتحاد صدرنشین در رده دوم جدول لیگ عربستان قرار دارد.
بازیکنان النصر ازجمله کریستیانو رونالدو از سبک گارسیا برای بازی و نوع رفتارهای او در زمان مسابقه و تمرینات به‌شدت انتقاد کردند. مدیران النصر به‌دنبال شنیدن نظرات بازیکنان و سپس دیدار با گارسیا متوجه شدند که این سرمربی فرانسوی همچنان روی سبک دفاعی بازی تیمش تأکید دارد. باشگاه النصر بابت فسخ قرارداد رودی گارسیا 5میلیون ریال سعودی به او خسارت خواهد پرداخت.
رونالدو با انتشار عکسی مشترک با رودی گارسیا گفت: «کار کردن با شما خوشحال‌کننده بود. برای شما بهترین‌ها را در آینده آرزو می‌کنم.» اما همه می‌دانند خود او یکی از دلایل برکناری گارسیا بود. مدیران النصر در روند انتخاب و مذاکره با سرمربی جدید از ایده‌های کریستیانو رونالدو نیز بهره می‌برند. این مهاجم پرتغالی دخالت مستقیمی در این پروسه دارد و حتی مدیران تیم عربستانی او را مأمور مذاکره با مورینیو و زیدان کرده‌اند. از مارچلو گایاردو و ژرژ ژسوس هم برای اشغال این پست یاد می‌شود.
از زمانی که کریستیانو رئال‌مادرید را ترک کرده، ظرف 4سال باعث اخراج مربیان زیادی شده است؛ ماسیمیلیانو آلگری (۲۰۱۹) و مائوریتزیو ساری (۲۰۲۰) و آندره‌آ پیرلو (۲۰۲۱) از یوونتوس، اوله‌گونار سولسشائر (۲۰۲۱) و رالف رانگنیک (۲۰۲۲) از منچستریونایتد، فرناندو سانتوس (۲۰۲۲) از پرتغال و رودی گارسیا (۲۰۲۳) از النصر.
رونالدو زیرنظر سرمربیان مختلف این عملکرد را از لحاظ میانگین گل و پاس‌گل در هر بازی به ثبت رساند؛ کریستیانو رونالدو زیرنظر مربیان مختلف: کارلو آنچلوتی: میانگین 1.46گل و پاس‌گل در هر بازی، رافا بنیتس: 1.38، مورینیو: 1.29، زیدان: 1.21، رودی گارسیا: 1.08، مائوریتزیو ساری: 0.89، آلگری: 0.88، فرگوسن: 0.58گل و پاس‌گل در هر مسابقه.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید