• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189116
+
-

زوج قاتل، مثلث ترسناک

یک ضلع مثلث هجومی رئال می‌لنگد اما 2ضلع دیگر کار را درمی‌آورند

زوج قاتل، مثلث ترسناک

امشب رئال‌مادرید با کادیس بازی می‌کند؛ مسابقه‌ای که کوچک‌ترین اهمیتی برای رئال و لالیگا ندارد. هم فرصتی برای جبران مافات در لیگ نیست و هم بازیکنان اصلی برای بازی برگشت این هفته مقابل چلسی استراحت کرده‌اند. آنچلوتی تیمش را با ذخیره‌ها به مصاف حریفی می‌فرستد که 32سال است در خانه آنها بردی نداشته. رئال‌مادرید از 14بازی لالیگایی تاریخش در زمین کادیس، 8پیروزی، 4تساوی و 2شکست کسب کرده. شکست در این دیدار می‌تواند رده دومی لیگ را هم به خطر بیندازد اما انگار برای رئالی‌ها مهم نیست.
این روزها رسانه‌های رئالی که چند ماهی توی کار آنچلوتی می‌گذاشتند، به حمایت از او پرداخته‌اند. حتی مارکا و آاس که مدام او را به تیم ملی برزیل وصل می‌کردند و برایش جانشین و گزینه می‌تراشیدند، از او حمایت کرده‌اند. رئال با کارلتو در چمپیونزلیگ هر وقت گل زده، شکست نخورده است؛ 30 بازی، 29 برد، یک تساوی. آنچلوتی غیر از ادن آزار و گرت بیل که نتوانست آنها را احیا کند، همه بازیکنان را به ورژن بهتری از خودشان تبدیل کرده است. در این گزارش عملکرد مثلث هجومی تیم مادریدی زیر نظر کارلتو را بررسی می‌کنیم. وینیسیوس در سمت راست بی‌رقیب است و به قول سرمربی ایتالیایی تا زمانی که مصدوم نشده، در ترکیب بازی می‌کند. کریم بنزما به روند عالی گلزنی‌اش در فصل پیش برگشته و غیبت‌های ابتدای فصلش را جبران کرده است. در سمت راست 3گزینه وجود دارد که هر کدام به نوبت گره‌هایی را باز می‌کنند. رودریگو که صدمین بازی‌اش را با پیراهن تیم انجام داده، فعلا گزینه اول است، آسنسیو ذخیره طلایی است و هر وقت لازم شد، از او استفاده می‌کنند. ‌والورده نیز در این پست به میدان می‌رود و گل می‌زند.

بنزما
   کریم بنزما به روند خوب گلزنی‌اش در مراحل حذفی لیگ قهرمانان و در ماه مبارک رمضان ادامه می‌دهد. او در 2ماه رمضان اخیر در 12بازی، 17گل زده است.
   در 9بازی آخر در مراحل حذفی لیگ قهرمانان بنزما فقط در فینال فصل پیش مقابل لیورپول موفق به گلزنی نشد. او در این بازی‌ها 14گل وارد دروازه حریفان کرده است.
   کریم قاتل تیم‌های انگلیسی و خصوصا چلسی است.  11گل آخر کریم بنزما در لیگ قهرمانان اروپا در برابر تیم‌های انگلیسی بوده؛ 4گل به چلسی(3گل در بازی رفت و یک گل در بازی برگشت)، یک گل در بازی برگشت به منچسترسیتی، 2گل در بازی رفت. 3‌گل به لیورپول و یک گل دیگر به چلسی در چهارشنبه‌شب هفته پیش.
   بنزما تاکنون 20گل به تیم‌های انگلیسی در لیگ قهرمانان زده. تنها مسی با 27گل رکورد بهتری از ستاره فرانسوی دارد.
   گل‌های بنزما مقابل تیم‌های انگلیسی در چمپیونزلیگ؛ 7گل مقابل لیورپول، 6گل مقابل چلسی، 6گل مقابل من‌سیتی، یک گل مقابل من‌یونایتد.
   او دومین گلزن برتر رئال‌مادرید در تاریخ لیگ قهرمانان است؛ کریستیانو رونالدو (105)، بنزما (78)، رائول (66)، دی‌استفانو (49)،‌ پوشکاش (35)، خنتو (30).
   بنزما در 21بازی مرحله حذفی چمپیونزلیگ 21 گل زده. در مرحله یک‌چهارم هم 8گل. برترین گلزنان لیگ قهرمانان در مرحله یک‌چهارم پایانی؛ 25گل کریستیانو رونالدو، 12گل مسی، 10گل رائول، 9گل اینتزاگی و شوچنکو، 8گل بنزما.

وینیسیوس
   این روزها همه از وینیسیوس تمجید می‌کنند. تیری آنری درباره او گفته که وینی انگار با توپ آشپزی می‌کند. او فعلا از نیمار، امباپه، مسی و دیگر وینگرهای بزرگ دنیا عملکرد بهتری دارد.
   فصل پیش که تازه درخشیدن را شروع کرده بود، در 52بازی، 22گل و 20پاس گل ثبت کرده بود و این فصل که هنوز به پایان نرسیده، 21گل و 16پاس‌گل در 45بازی داشته است.
   بیشترین گل و پاس‌گل در این فصل چمپیونزلیگ؛ ارلینگ هالند (12)، وینیسیوس(10).
   بیشترین پاس‌گل در لیگ قهرمانان از سال‌2018 به بعد که وینی به رئال پیوست؛ امباپه: 19، وینی: 14.
   وینیسیوس جونیور در حالی که فقط 22سال ‌دارد، توانسته به رکورد 215بازی رسمی در رئال‌مادرید برسد؛ 57 گل و 59پاس گل و تاثیر مستقیم روی 116گل و میانگین 0.54 گل یا پاس‌گل در هر بازی.
   این برزیلی با اینکه اعتراف کرده آرائوخو بهترین مدافعی بوده که جلوی او بازی کرده، اما همین مدافع اروگوئه‌ای را نیز در ال‌کلاسیکوی اخیر آزار داد. او به کابوس همه مدافعان راست برتر جهان تبدیل شده است. آرائوخو در بازی اخیرش مقابل وینیسیوس نمره 6.1 از 10 را ثبت کرده، ریس جیمز ستاره چلسی نمره 6.2 را داشت و اشرف حکیمی سال گذشته در پیراهن پی‌اس‌جی مقابل رئال نمره 5.9 را کسب کرد و در نهایت آرنولد نمره 6.1 از 10 گرفت.

رودریگو و آسنسیو
   مارکو آسنسیو با 9گل به عنوان بازیکن ذخیره در تاریخ چمپیونزلیگ رکورددار است.
   آسنسیو در کنار بالاک و زیدان با 8گل در بازی‌های حذفی چمپیونزلیگ، پنجمین گلزنان برتر در میان بازیکنان غیرمهاجم هستند. روبن با 16، لمپارد با 15، کاکا با 11 و دی‌بروینه با 10گل بالاتر از آنها هستند. آسنسیو 12گل در جام باشگاه‌های اروپا زده که 8گل در مرحله حذفی و 4گل در مرحله گروهی بوده است.
   مارکو آسنسیو هرموقع برای رئال‌مادرید در چمپیونزلیگ گل زده، این تیم برنده شده، غیر از شکست 4 بر یک مقابل آژاکس.
   رودریگو گوئس نیز در بازی شماره‌152 خود در پیراهن رئال‌مادرید به صدمین پیروزی خود رسید که 67برد در لالیگا، 22پیروزی در چمپیونزلیگ، 6برد در کوپا، 2پیروزی در سوپرجام اسپانیا، 2برد در جام‌جهانی باشگاه‌ها و یکی در سوپرجام اروپا بود.

پشت‌سری‌ها
   بی‌انصافی است از درخشش مثلث هجومی رئال حرف بزنیم و از زوج کروس- مودریچ یاد نکنیم. کروس و مودریچ کنار هم 9سال در رئال بازی کرده‌اند که حاصل آن 299بازی و 19جام است. در بازی برگشت مقابل چلسی آنها به 300بازی کنار یکدیگر خواهند رسید. این زوج در این فصل که پا به سن گذاشته‌اند و عده‌ای از ناکارشناسان معتقدند نباید همزمان کنار هم قرار بگیرند، چنین عملکردی را ثبت کرده‌اند؛ 22بازی فیکس، 17برد، یک تساوی، 4 باخت.

وینی امشب استراحت نمی‌کند. او دنبال شکستن طلسم گلزنی در خارج از برنابئو در لالیگای این فصل است. او از 6ماه پیش و بازی مقابل اسپانیول تاکنون در خارج از خانه در لالیگا گل نزده.  هر 6گل اخیر وینیسیوس در لالیگا در برنابئو بوده. وینیسیوس سال گذشته در لالیگا 17‌گل زده بود که 7گل خارج از خانه به ثمر رسیده بود.

بنزما حالا با یک گل دیگر به رده سوم بهترین گلزنان تاریخ این رقابت‌ها می‌رسد و با 2گل از لواندوفسکی هم عبور می‌کند. بهترین گلزنان لیگ قهرمانان در طول تاریخ؛ کریستیانو رونالدو (141)، لیونل مسی (129)، لواندوفسکی (91)، کریم بنزما (90).

وینیسیوس   در 215بازی برای رئال‌مادرید روی 116 گل اثر مستقیم داشته؛ 57گل و 59پاس‌گل. او با این تیم 8 جام کسب کرده
است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید