• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 26 فروردین 1402
کد مطلب : 189118
+
-

برخورد حذفی با مانه؟

رختکن بایرن‌مونیخ بسیار ناآرام است

برخورد حذفی با مانه؟

توماس توخل که اخیرا به‌جای ناگلزمان، سرمربی بایرن‌مونیخ شده، هنوز نیامده با باخت 2 بر یک مقابل فرایبورگ در خانه خودش، جام‌حذفی را از دست داده‌، در بازی رفت مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان، در زمین منچسترسیتی 3 بر صفر بازنده شده و بازیکنانش هم با هم درگیر شده‌اند. این یعنی او در این فصل نمونه یک سرمربی شکست‌خورده است. توخل ابتدا در چلسی جایش را به گرام پاتر داد و حالا تیمی را که در گروه مرگ، هر 8بازی اروپایی این فصلش را مقابل تیم‌های بزرگ پاری‌سن‌ژرمن، بارسلونا و اینتر برده بود، به یک تیم بازنده تبدیل کرده است.
درگیری هم بین سانه و مانه اتفاق افتاد. آنها بعد از بازی با من‌سیتی در رختکن با هم گلاویز شدند. سادیو مانه به صحنه‌ای که دقیقه83 درون زمین بین او و لروی سانه ایجاد شده بود، اشاره کرد و ضربه‌ای به سانه وارد کرد. درگیری این دو بازیکن بالا گرفت و بازیکنان آنها را از هم جدا کردند و برای بازگشت آرامش به رختکن، سانه را از اتاق بیرون بردند. ضربه‌ای که مانه به‌صورت بازیکن آلمانی وارد کرد، باعث خونریزی لب او شد. بایرن‌مونیخ که ناگلزمان را به‌خاطر درز پیدا کردن اخبار رختکن به روزنامه بیلد اخراج کرده بود و تاپالوویچ، مربی دروازه‌بان‌ها را پس از 15سال به‌خاطر درگیری لفظی با ناگلزمان کنار گذاشته بود، نمی‌تواند به‌راحتی از کنار این موضوع بگذرد. مانه نتوانسته جای خالی لواندوفسکی را پر کند و عملکرد خوبی در ترکیب باواریایی‌ها داشته باشد. حالا که مسئولان این باشگاه چراغ سبزهایی از انگلیس دریافت کرده‌اند و ممکن است بتوانند در تابستان آینده هری کین را بخرند، با سختگیری بیشتری به این درگیری واکنش نشان داده‌اند. در حال حاضر مهاجم سنگالی از تیم کنار گذاشته شده است.
شبکه تلویزیونی اسپرت وان خبر داده که برخلاف اخبار منتشر شده مدیران باشگاه بایرن برنامه‌ای برای قطع همکاری با مانه در پایان فصل جاری ندارند و او تا پایان ‌ماه ژوئن2025 تحت‌قرارداد این باشگاه است. اما با اینکه مانه بابت رفتار نامناسبش از هم‌تیمی 27ساله‌اش عذرخواهی کرده، منابع دیگری ادعا کرده‌اند که ممکن است قرارداد این بازیکن یک‌طرفه فسخ شود. گفته می‌شود بازیکنان بایرن با رفتارهای او در تیم موافق نیستند. برخی منابع مدعی شده‌اند که مقصر اصلی درگیری 2بازیکن، کسی است که ضربه خورده. یعنی سانه به مانه توهین نژادپرستانه کرده. میری هم گزارش داده که سادیو مانه زمانی ‌که به لروی سانه حمله کرد، در غم از دست دادن یکی از اعضای نزدیک خانواده‌اش بود و سران باشگاه خبر داشتند که مانه به‌دلیل مرگ خاله‌اش حال روحی خوبی ندارد. شاید این دلایل باعث شود مدیران باشگاه از برخورد حذفی با مانه پرهیز کنند. فعلا بیانیه رسمی باشگاه حکایت از این دارد که مهاجم آفریقایی در بازی امروز مقابل هوفنهایم از فهرست بازیکنان خط خورده است. جریمه نقدی هم برایش درنظر گرفته خواهد شد. در عکس‌هایی که از آخرین تمرین بایرن منتشر شده، مشخص است که توخل در حال خواهش و التماس به مانه است و در تصاویر دیگر 2بازیکن دعوایی تیم از یکدیگر دور هستند و فقط یک‌جا کنار هم دیده شده‌اند.
این اتفاق یک دهه پیش هم رخ داد اما بایرن در آن زمان اتفاقی را که افتاده بود، مدیریت کرد و درگیری 2ستاره به اخراج هیچ‌یک منجر نشد. سال2012 فرانک ریبری و آرین روبن در جریان بازی با رئال‌مادرید در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا با هم درگیری لفظی پیدا کردند و این درگیری در نهایت در رختکن بایرن شکل فیزیکی به‌خود گرفت و بازیکن فرانسوی مشتی به هم‌تیمی‌ هلندی‌اش زد و زیرچشم او را کبود کرد. این دو بازیکن با مدیریت و تدبیر باشگاه در ادامه دوستان صمیمی هم شدند و یکی از خطرناک‌ترین و به یادماندنی‌ترین زوج‌های تاریخ فوتبال را شکل دادند.
سادیو مانه که تابستان گذشته پس از 6فصل حضور موفق در لیورپول با امضای قراردادی 3ساله به بایرن‌مونیخ پیوست، این فصل درحالی‌که مصدومیت‌هایی هم داشته، در 32بازی برای باواریایی‌ها به میدان رفته و آمار 11گل‌زده و 5پاس‌گل را از خود برجای گذاشته که آمار خوبی نیست.
توخل فعلا دنبال راهی برای کامبک زدن در بازی برگشت است.

بچه‌غول همچنان به رکوردها رحم نمی‌کند. ارلینگ هالند با گلی که در دیدار مقابل بایرن‌مونیخ به ثمر رساند علاوه بر آنکه پس از 7شکست پیاپی مقابل این تیم سرانجام برنده شد، با ۴۵گل زده در تمامی رقابت‌های این فصل، به برترین گلزن لیگ برتری در طول یک فصل بدل شد؛ هالند
(۲۳-۲۰۲۲) ۴۵گل، محمد صلاح
 (۱۸-۲۰۱۷) ۴۴گل، رود فان‌نیستلروی
(03 -2002)  ۴۴گل. عملکرد گلزنی هالند در 5دیدار گذشته منچسترسیتی؛ مقابل پالاس یک‌گل، مقابل لایپزیش 5‌گل، مقابل برنلی 3، مقابل ساوتهمپتون 2، مقابل بایرن مونیخ یک‌گل.

اگر از ابتدای سال2020 و آغاز دوران هالند آمار را درنظر بگیریم، این مهاجم نروژی بیش از هر بازیکن دیگری موفق به ثبت هت‌تریک (3گل یا بیشتر در یک مسابقه) شده است؛ 12بار در 147مسابقه که 2هت‌تریک از 10هت‌تریک لواندوفسکی در 167بازی بیشتر است. امباپه با 9هت‌تریک در 176مسابقه، کریستیانو رونالدو با 5بار در 156مسابقه و ایموبیله با 4هت‌تریک در 147بازی در رده‌های بعدی قرار دارند.

با پیروزی مقابل بایرن‌مونیخ، روند شکست‌ناپذیری منچسترسیتی در بازی‌های پیاپی خانگی لیگ قهرمانان اروپا به عدد ۲۵ رسید که بهترین عملکرد یک تیم لیگ برتری در بازی‌های پیاپی خانگی است. پپ در ۷۳بازی مرحله حذفی لیگ قهرمانان به‌عنوان سرمربی، ۴۰بار به پیروزی رسیده و در ۵۵درصد از بازی‌های حذفی این رقابت‌ها تیمش برنده بوده. او تنها سرمربی تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شود که بیش از نیمی از بازی‌های مرحله حذفی خود را با پیروزی به پایان رسانده است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید