• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189078
+
-

بیکاری معضل اصلی اهالی سینماست

سینما
بیکاری معضل اصلی اهالی سینماست

مرتضی پورصمدی، فیلمبردار پیشکسوت سینما ‌ درخصوص انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید گفت: امروزه معضل اصلی اهالی سینما بیکاری گسترده و خانه‌نشینی است؛ مسئولان سینمایی از خود سؤال کنند آیا دستیار یا مسئول فنی یک فیلم که تنها ۲۰روز از سال را سر کار بوده از پس زندگی خویش برمی‌آید؟ واقعا چه‌کسی موظف است تدبیری برای این وضعیت بغرنج اهالی سینما داشته باشد؟ مدیر فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «گیلانه» و «هیس، دخترها فریاد نمی‌زنند» در گفت‌وگو با سینماپرس افزود: مسئولان یا اطلاع کافی و جامعی از کل خانواده سینما دارند یا ندارند! اگر دارند و توجهی نمی‌کنند که نمی‌دانم چه باید بگویم اما اگر ندارند باید حالا که همه اهالی سینما یک پارچه از دردهایشان می‌گویند آگاه شوند و تدبیری برای رفع بحران مالی و معیشتی آنها اندیشه کنند.
وی ادامه داد: بنده نوعی یک حقوق بخور و نمیر بازنشستگی از تلویزیون می‌گیرم و به همین علت شاید نتوانم درک کنم بچه‌های دستیار و فنی در صنوف مختلف چه می‌کشند چرا که آنها حتی همین حقوق بخور و نمیر را هم ندارند.پورصمدی تأکید کرد: این باعث تأسف است که اهالی سینما هیچ وقت دیده نمی‌شوند و به مشکلات‌شان پرداخته نمی‌شود. سینما به حال خود رها شده است و اهالی سینما نیز در این وانفسا سرگردان و حیران شده‌اند.
این سینماگر سپس با بیان اینکه برخی بی‌تدبیری‌ها باعث شده سینما جایگاه خودش را از دست بدهد و بخشی از بدنه سینما به‌کار در شبکه نمایش خانگی روی بیاورند اظهار داشت: اسامی آشنا را مدت‌ها است در عرصه فیلمسازی برای سینما نمی‌بینیم. از سوی دیگر خود بنده 3-2 فیلم آماده اکران دارم که بیش از 4 -5 سال از زمان ساخت‌شان می‌گذرد و حتی پروانه نمایش هم دارند اما اکران نشده‌اند؛ همه این اتفاقات نشان از بحران و تشتت در سینما دارد.
این فیلمبردار پیشکسوت تأکید کرد: سینما به‌دلیل برخی نگرش‌های یک سویه جذابیت خود را برای بخشی از مردم از دست داده و همه اینها نکاتی است که مدیران سینمایی باید به آن توجه کنند. سینمای ایران امروزه عاجز و درمانده شده و درحالی‌که این هنر- صنعت رو به ورشکستگی می‌رود برخی مدیران سینمایی با اعلام ارقام بالای فروش تلاش می‌کنند اوضاع سینما را مناسب جلوه دهند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید