• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189077
+
-

الزاما کمدی در گیشه به توفیق نمی‌رسد

اکران
الزاما کمدی در گیشه به توفیق نمی‌رسد

اصغر نعیمی که این روزها «خط استوا» را روی پرده دارد معتقد است الزاما فیلم‌های کمدی در گیشه پرفروش نمی‌شوند. این کارگردان گفت: «تصمیم‌گیری برای اکران فیلم کار سختی است، نمی‌توان به نتیجه‌ای قطعی رسید که زمان حال برای اکران فیلم مناسب است یا در آینده موقعیت بهتری برای اکران فیلم فراهم می‌شود. فیلم «خط استوا» مدت‌ها در صف اکران بود.  در نهایت به تشخیص پخش‌کننده و تهیه‌کننده این زمان را برای اکران مناسب دانستند ولی مشکلی که پیش آمد، این بود که با چینش فیلم‌های نوروزی یکباره تعداد فیلم‌های طنز و کمدی بسیار زیاد شد. با توجه به فیلم‌های قبلی و فیلم‌های جدید 5فیلم طنز روی پرده قرار گرفت و همپوشانی ایجاد کرد که باعث شد برخی فیلم‌ها فروش‌شان بسیار کاهش پیدا کند.»
کارگردان فیلم خط استوا که با ایلنا گفت‌وگو می‌کرد درباره شرایط اکران و تبلیغات فیلمش گفت: «در حوزه تبلیغات تهیه‌کننده و پخش‌کننده نهایت تلاش خود را به‌کار بردند اما متأسفانه این‌‌ فیلم‌ها که آثاری مستقل هستند از حمایتی برخوردار نمی‌شوند و از آنجا که تبلیغات هزینه بالایی دارد فیلم‌های بخش خصوصی امکان استفاده از بیلبوردهای شهری را ندارند و تلویزیون نیز همکاری چندانی برای پخش تیزر با ما نداشت. به همین دلیل ما تبلیغات شهری، محیطی و تلویزیونی نداشتیم و بنابراین تبلیغات‌مان تنها به فضای مجازی معطوف شد که با این وضعیت اینترنت و فیلترینگ تبلیغات در فضای مجازی هم مثل قبل گستردگی
 چندانی ندارد.»
نعیمی افزود: «اگر به فیلم‌های پرفروش سال گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که ۴فیلم از ۱۰فیلم پرفروش سال به سینمای اجتماعی مربوط می‌شوند. ما در سال‌های گذشته هم فیلم‌های کمدی ناموفق بسیار داشتیم و هم فیلم‌های اجتماعی موفقی داشتیم که توانستند در جمع موفق‌ترین فیلم‌های سال قرار بگیرند؛ بنابراین با این نگرش که فقط فیلم‌های کمدی در سینمای ایران موفق هستند، مخالف هستم. به‌نظر من اگر فیلم جذاب باشد و خوب ساخته شده باشد در حد خودش می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند اما اگر فیلم فاقد کیفیت مطلوب باشد و قصه و بازیگران خوبی نداشته باشد نمی‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و طبیعتا محکوم به شکست است.» وی همچنین گفت: «عدالت در این است که فضای یکسان و مشخصی برای همه فیلمسازان وجود داشته باشد، معیارهایی تعریف شود که ما تکلیف خودمان را در زمان ساخت فیلم بدانیم. نکته دیگر این است که در برخی مواقع با کوچک‌ترین اتفاق اجتماعی فضای حاکم بر شورای صدور پروانه نمایش هم تغییر می‌کند و این شورا محافظه‌کار می‌شود. معیارها در این حوزه کاملا مقطعی و متغیر هستند.»‌‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید