• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189066
+
-

فروپاشی صهیونیست‌ها از درون آغاز شده است

یادداشت
فروپاشی صهیونیست‌ها از درون آغاز شده است

ابراهیم عزیزی ؛  نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

در هفته‌های اخیر شاهد موجی از اعتراضات درونی ساکنان سرزمین‌های اشغالی علیه رژیم صهیونیستی به‌دلیل نشان داده شدن روحیه استکباری سردمداران افراطی این رژیم کودک‌کش و عیان شدن واقعیت‌ وجودی این رژیم برای ساکنان این منطقه هستیم. واقعیتی که نشان‌دهنده آغاز فروپاشی رژیم صهیونیستی از درون و تعبیر زودهنگام وعده چند سال قبل رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اینکه صهیونیست‌ها 25سال آینده را نمی‌بینند، هستیم. واقعیت این است که تا چندی پیش کسی تصور نمی‌کرد ساکنان سرزمین‌های اشغالی در چنین وسعت و حجمی علیه سردمداران آن به خیابان‌ها بیایند و خواهان سرنگونی دولت غاصب صهیونیستی شوند. چنین اتفاقی سبب شده است، رژیم غاصب صهیونیستی تلاش کند برای فرار از فشار افکارعمومی در سرزمین‌های اشغالی بکوشد بحران‌های درونی خود را به نوار غزه، کرانه باختری، سوریه و لبنان منتقل کند تا بتواند برای مدتی هرچند اندک راه تنفس و حیاتی برای خود پیدا کند. واقعیت این است که استراتژی صهیونیست‌ها کاربرد خود را از دست داده است. این اتفاق به‌واسطه اقدامات مجاهدانه و تلاش‌هایی است که محور مقاومت و به‌ویژه در چارچوب انتفاضه فلسطین رخ داده است که با اراده نسل جوان و غیرتمند کرانه باختری و فلسطین رخ داده است. ما این بحران‌ها را در حالی در سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم که باید آن را برگرفته از عمق اندیشه انقلاب اسلامی دانست که نوید افول و سقوط رژیم صهیونیستی را از مدت‌ها قبل به آزادیخواهان جهان داده است. خوشبختانه شاهد هستیم گروه‌های مقاومت در سایه وحدت و یکپارچگی خود توانسته‌‌اند با دست خالی و با حداقل امکانات موجود در برابر رژیم تا بن دندان مسلح صهیونیستی مقاومت کنند و با پیروزی‌های پی‌درپی خود امیدهای مردم مظلوم فلسطین را در نابودی رژیم صهیونیستی به واقعیت نزدیک کنند. اکنون باید گفت جبهه مقاومت هر روز بیش از روز قبل به اهداف خود نزدیک می‌شود و این نزدیکی منجر به ایجاد ترس میان صهیونیست‌ها و حامیان آنان شده است.
اکنون شاهد هستیم رژیم صهیونیستی از هر زمان دیگری متزلزل‌تر و ضعیف‌تر است و ساکنان سرزمین‌های اشغالی امید خود را به این رژیم از دست داده و اعتماد آنان به سردمداران صهیونیست به حداقل ممکن رسیده است. واقعیت‌های موجود در عرصه سیاسی و میدانی نشان می‌دهد، شکاف عمیقی میان سران صهیونیستی وجود دارد که این شکاف بدون شک روند فروپاشی صهیونیست‌ها را تسریع خواهد کرد.
صبر راهبردی و مقاومت، کلید این پیروزی است و اطمینان داریم که موفقیت‌هایی که اکنون شاهد به ثمر رسیدن آن هستیم نه‌تنها در این نقطه متوقف نخواهد شد بلکه دامنه آن نیز گسترده‌تر هم می‌شود و بدون تردید فرافکنی‌های صهیونیست‌ها نیز کمکی به توقف روند فروپاشی آنان نخواهد کرد.
در چنین شرایطی، در حالی به استقبال روز جهانی قدس می‌رویم که شاهد وحدت بیشتر و همگرایی میان ملت‌های مسلمان و نیز تقویت جبهه مقاومت در سرزمین‌های اشغالی هستیم. چنین شرایطی سبب شده است مبارزان فلسطینی و جبهه مقاومت از ظرفیت‌های جدیدی برای دفاع از خود و مبارزه با اشغالگران برخوردار شوند. بدون شک در راهپیمایی روز جهانی قدس که این‌بار با شکوه‌ بیشتر و حضور گسترده‌تر مردم برگزار خواهد شد، مسیر فروپاشی صهیونیست‌ها و پایان کار آنان در سرزمین‌های اشغالی با حمایت بیشتری طی خواهد شد. حمایتی که پیام آن برای همپیمانان این رژیم و کسانی که به آن امید بسته‌اند تنها این موضوع است که سرنوشتی مشابه آنچه برای صهیونیست‌‌ها در حال رقم خوردن است برای آنان نیز تکرار خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید