• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189031
+
-

خانه بچه‌های آسمان اینجاست

کار خوب
خانه بچه‌های آسمان اینجاست

 خانه بچه‌های آسمان اینجاست؛ خانه امید بچه‌هایی که اگرچه زندگی روی سخت خود را به آنها نشان داده، اما به مدد حضور گرم نیکوکاران و داوطلبان دلسوز، مهر پدری و مادری از آنها دریغ نشده است. اینجا مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان، خانه امید کودکان معلولی است که با کمک‌های مردمی و نیت خیر نیکوکاران داوطلب اداره می‌شود.
داستان شکل‌گیری مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان، داستان عشق و محبت پدری است به فرزند دلبندش. «ولی‌الله‌نقابی» بنیانگذار مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان، می‌خواست رنج‌هایی که پسرش کامران به‌دلیل معلولیت تحمل کرده بود، سراغ دیگر کودکان معلول شهر نرود. همین شد که مؤسسه‌ خیریه‌ای را برای نگهداری از کودکان معلول بنیاد نهاد و اکنون سال‌هاست که 3آسایشگاه این مؤسسه در نقاط مختلف شهر به خانه امید افراد کم‌توان تبدیل شده است. اگرچه عمر کامران کوتاه بود، با تلاش‌های نقابی و همراهی خیران دیگر، قدم اول برای ساخت مؤسسه خیریه برداشته شد و حالا آسایشگاه خیریه نگهداری از کودکان معلول جسمی و ذهنی بچه‌های آسمان، بیش از ۴۰۰معلول بی‌سرپرست را در ۳ آسایشگاه زیر پوشش قرار داده است.
یک سال بعد نوبت به آسایشگاه آسمان ۲ویژه معلولان پسر بالای ۱۴سال رسید؛ مرکزی با هدف نگهداری از پسران معلول بالای ۱۴سال و با ظرفیت پذیرش ۳۰۰نفر در فشم تأسیس شد. سال۱۳۸۳ هم آسایشگاه آسمان۳ این‌بار در مهرشهر کرج و با هدف نگهداری و توانبخشی معلولان اعصاب و روان شروع به فعالیت کرد.
مؤسسه خیریه بچه‌های آسمان اما با کمک‌های مردمی اداره می‌شود؛ با حضور گرم داوطلبان نیکوکار و خیرانی که علاوه بر کمک‌های مالی با نذر هنر و توانمندی‌های خود کودکان معلول این مراکز را تنها نمی‌گذارند. با وجود همراهی خیران و کمک‌های مردمی برای تأمین دارو و درمان بیماران، کودکان معلول آسایشگاه بچه‌های آسمان نیازمند دست نوازشی هستند که بر سرشان کشیده شود و چهاردیواری آسایشگاه را برایشان به محیطی شاد و لذتبخش تبدیل کند. برای ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی‌تان به خیریه بچه‌های آسمان و یا بازدید از معلولان آسایشگاه می‌توانید با شماره تماس۰۲۱۴۳۶۱۳ تماس بگیرید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید