• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189030
+
-

نیم قرن کار خیر در مسجد خاطره‌انگیز محله حافظیه

بچه‌های مسجد
نیم قرن کار خیر در مسجد خاطره‌انگیز محله حافظیه

حسن حسن‌زاده-روزنامه‌نگار

مسجد حسنی در محله حافظیه، پایگاه همدلی و همبستگی است؛ مکانی که بیش از نیم قرن پاتوق نیکوکاران یک محله بوده و هنوز هم چشم امید خیلی‌ها به دل دریایی نیکوکاران فعال در این مسجد دوخته شده‌است.
شبستان این مسجد خاطره‌انگیز، در ۵ دهه‌ای که از عمر آن می‌گذرد، شاهد همدلی اهالی محله در دستگیری از افراد و خانواده‌های کم‌بضاعت بوده است؛ از برگزاری مراسم ازدواج برای نوعروسان کم‌بضاعت، تا تهیه سبد ارزاق برای نیازمندان و البته تهیه دارو و پیگیری مراحل درمان بیماران.
«محمود حسنی» یکی از معتمدان محله و فعالان مسجد حسنی از تهیه سبد ارزاق برای خانوارهای نیازمند می‌گوید: «تهیه سبد ارزاق و هر قدم خیر دیگری برای افراد نیازمند محله بدون مشارکت نمازگزاران و اهالی محله امکان‌پذیر نیست. نمازهای مغرب و عشا در مسجد محله ما همیشه پرشور برگزار می‌شود و پس از اقامه نماز است که افراد نیکوکار برای کمک به نیازمندان آستین بالا می‌زنند. یک روز پس از برگزاری یکی از همین نمازهای جماعت بود که تصمیم گرفتیم به‌صورت ماهانه به خانواده‌های نیازمند محله سبد ارزاق بدهیم. هزینه‌های تهیه اقلام با کمک نمازگزاران تامین شد و هنوز هم این کار نیک ادامه دارد. اکنون ۲۰۰خانواده نیازمند زیرپوشش مسجد قرار دارند که به‌صورت ماهانه سبد ارزاق دریافت می‌کنند.»
یکی دیگر از فعالیت‌های خیریه مسجد حسنی، تهیه دارو و پیگیری درمان بیماران صعب‌العلاج است. حسنی می‌گوید: «پیچیدن نسخه بیماران نیازمند و از آن مهم‌تر تهیه دارو و پیگیری مراحل درمان شماری از بیماران صعب‌العلاج که هزینه‌های دارو و درمان آنها زیاد است، با کمک نیکوکاران محله انجام می‌شود.»
حسنی از تهیه جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت محله می‌گوید: «هر سال برای ۷ تا ۸ نوعروس کم‌بضاعت جهیزیه تهیه می‌کنیم. هزینه‌های تهیه این اقلام هم با کمک نمازگزاران و نیکوکاران محله تامین می‌شود. برای هر یک  از این خانواده‌ها  پرونده‌ای شامل اطلاعات خانوار تهیه شده و پیش از تهیه اقلام هم تحقیقات لازم با شرط حفظ حریم شخصی این خانوارها انجام می‌شود تا کمک‌های مردمی به نوعروسانی برسد که واقعا نیازمندند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید