• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 21 فروردین 1402
کد مطلب : 188964
+
-

مشکل، نداشتن کارت بانکی است

وعده اعضای شورای شهر تهران برای حل مشکل مهاجران افغانستانی در متروی تهران

اعضای شورای شهر تهران نسبت به عدم‌امکان خرید بلیت مترو توسط مهاجران غیرقانونی ساکن پایتخت واکنش نشان دادند. به گزارش همشهری، نزدیک به ۴۰۰هزار اتباع به‌صورت غیررسمی در تهران حضور دارند.
این آمار معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران برای بهمن‌ماه سال گذشته است. حال تصور کنید این افراد امکان داشتن کارت بانکی را ندارند و با پرداخت پول نقد مایحتاج خود را تامین می‌کنند؛ بر این اساس یکی از الزامات حضور این افراد در تهران، خرید بلیت برای تردد با حمل‌ونقل عمومی است، اما چندی است شرکت بهره‌برداری متروی تهران فروش نقدی بلیت‌های خود را لغو کرده است و شهروندان تنها با کارت بانکی می‌توانند خرید بلیت را انجام دهند و حالا این تصمیم با دردسرهایی روبه‌رو شده است.
پرویز سروری در جلسه شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه خدمات‌دهی مترو به اتباع به‌دلیل آنکه کد ملی ندارند با مشکلات زیادی مواجه شده است، گفت: در گذشته تک‌بلیت‌هایی به‌صورت نقدی فروخته می‌شد و این از بروز مشکلات جلوگیری می‌کرد. بسیاری از اتباع در شهرها زندگی می‌کنند و باید از خدمات بهره‌مند شوند و لازم است هرچه سریع‌تر این معضل حل شود.

مشکل مهمانان افغانستانی باید در سطح کلان کشور حل شود
سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به این موضوع در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری می‌گوید: «تا پیش از این اتباع می‌توانستند با پرداخت نقدی بلیت مترو خریداری کنند، اما در انتخاب پیمانکار فروش بلیت تأخیراتی ایجاد شده و سازوکار قبلی بر هم خورده و امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که مردم را با مشکلاتی مواجه کرده است.» او می‌افزاید: «به همین ترتیب برای مهمانان افغانستانی ما مشکل ایجاد شده و پیگیر هستیم با انجام شیوه‌ای همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند، امکان تردد داشته باشند.»
تشکری‌هاشمی تأکید می‌کند: «با شرکت مترو هم صحبت‌هایی انجام شده تا به نحوی این مشکل درست حل و فصل شود، اما اینکه افغانستانی‌های مقیم ایران نتوانند حساب بانکی یا کارتی برای رد و بدل مالی داشته باشند، مشکلی است که باید در سطح کلان کشور حل شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید