• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188852
+
-

تداوم حملات گروه‌های مقاومت فلسطین

ادامه حملات نیروهای مقاومت و تشدید بحران امنیتی، باعث شد تا نیروهای ذخیره ارتش رژیم‌صهیونیستی فرا خوانده شوند

گزارش 2
تداوم حملات گروه‌های مقاومت فلسطین

2عملیات شهادت‌طلبانه در تل‌آویو، تیراندازی به‌خودروی شهرک‌نشینان در خیابانی در شهر رام‌الله و درگیری مسلحانه مبارزان فلسطینی با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در ایست بازرسی «دوتان» در جنوب‌غرب جنین ازجمله تحولات جدید در سرزمین‌های اشغالی است؛ وضعیتی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، را بر آن داشته تا طی دستوری تمام نیروهای ذخیره ارتش را فرابخواند.
وب‌سایت المیادین گزارش داده که در عملیات نیروهای فلسطینی در تل‌آویو یک نفر کشته و 7نفر مجروح شدند. این حمله چهارمین عملیات مسلحانه فلسطینی‌ها در 3ماه اخیر به‌شمار می‌رود و در واکنش به حملات اسرائیلی‌ها به مسجدالاقصی و کمپ‌های آوارگان فلسطینی انجام می‌شود.
«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی، پس از دیدار با مقامات عالی امنیتی خواستار تامین امنیت شهرک‌های یهودی‌نشین و جاده‌های مورد استفاده شهرک‌نشینان شد. در این میان، «طارق عزالدین» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی در واکنش به عملیات فلسطینی‌ها در تل‌آویو، تصریح کرده این اقدام پاسخی طبیعی و مشروع به جنایت‌های رژیم اشغالگر و تجاوزات آن علیه ملت فلسطین و اماکن مقدس بوده است. عزالدین تأکید کرده این عملیات قهرمانانه و بی‌نظیر، بیانگر توانایی ملت فلسطین و مقاومت آن برای وارد آوردن ضربات دردناک به رژیم اشغالگر است. به‌گزارش وب‌سایت فلسطین الیوم، جنبش مقاومت اسلامی(حماس) نیز تأکید کرده که عملیات تل‌آویو بیانگر توان مقاومت و جوانان آن برای ضربه زدن به رژیم اشغالگر است. در همین حال الجزیره گزارش داده که قطر به‌دنبال کاهش تنش‌ها در منطقه است. اسپوتنیک نیز گزارش داده که مصر برای میانجیگری میان رژیم‎صهیونیستی و فلسطین به نتایجی رسیده است.
«بلن فرناندز» ستون‌نویس الجزیره در یادداشتی با انتقاد از رویکرد رسانه‌های غربی نسبت به تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی می‌نویسد: «برای آنچه امروز در حال وقوع است از واژه درگیری استفاده نکنید. اسرائیلی‌ها به مسجد الاقصی حمله کردند، صدها نمازگزار فلسطینی را ضرب و شتم کرده و بازداشت کردند، غزه و جنوب لبنان را بمباران کردند اما مانند موارد گذشته، رسانه‌های غربی برای گزارش وقایع، از اصطلاحاتی چون درگیری فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها استفاده کرده و این واقعیت را پنهان می‌کنند که این طرف اسرائیلی است که فلسطینی‌ها را سلاخی می‌کند. رسانه‌های غربی همچنین این واقعیت را منعکس نمی‌کنند که حملات فلسطینی‌ها در پاسخ به سیاستی است که تقریبا 75سال از عمر آن می‌گذرد؛ سیاست پاکسازی قومی فلسطینی‌ها، اشغال سرزمین فلسطین و قتل‌عام‌ مردم. بلن فرناندز در ادامه می‌نویسد: «تجاوزهای نظامی صهیونیست‌ها در سال‌های اخیر را درنظر بگیرید. در عملیاتی که اسرائیلی‌ها آن را در سال2014 با عنوان «بنیاد استوار» اجرا کردند، 2251نفر در نوار غزه شهید شدند که 551نفر از آنان کودک بودند. طی یک دوره 22روزه که از دسامبر سال2008 شروع شد، عملیات موسوم به «سرب گداخته» جان حدود 1400فلسطینی را گرفت.»
هر ساله همزمان با‌ ‌ماه رمضان تنش‌ها در مناطق اشغالی فلسطین اوج می‌گیرد اما امسال همزمانی این ‌ماه و عید پسح یهودیان تنش‌ها را به‌ویژه در بیت‌المقدس دوچندان کرده است. برخوردهای خشونت‌بار نیروهای اسرائیلی با فلسطینیان در مسجد الاقصی در هفته گذشته باعث حمله موشکی گسترده‌ای از سوی گروه‌های فلسطینی به شهرک‌های اطراف نوار غزه شد؛ حملاتی که از سال2006 و جنگ اسرائیلی‌ها با حزب‌الله لبنان تاکنون بی‌سابقه بوده و از تقویت توان نظامی گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی حکایت دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید