• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188849
+
-

قیمت‌ های جدید خودرو اصلاح می‌ شود؟

قیمت جدید خودروهای داخلی به دنبال اختلاف بین شورای رقابت و وزارت صمت هنوز مشخص نشده و خریداران خودرو سردرگم هستند که خودرو بخرند یا صبر کنند؟
کارشناس بازار خودرو درباره وضعیت بازار خودرو به همشهری آنلاین گفت: به خاطر برنامه‌هایی که قرار بود در سال گذشته اجرا شود و مشکل بازار خودرو حل شود ما سال ۱۴۰۱ را کلا از دست دادیم چون به این بهانه قیمت رسمی خودروها چندان تغییر نکرد چنانچه به طور مشخص در ایران‌خودرو از آذرماه ۱۴۰۰ قیمت‌ها به روز نشد.
امیرحسین کاکایی ادامه داد: بر این اساس جلوی افزایش قیمت خودرو گرفته شد و شاهد عرضه خودرو در بورس کالا بودیم که در آنجا هم دعوا شد و پای شورای رقابت به وسط آمد و حول و حوش ۲ ماه مانده به عید نوروز ۱۴۰۲ روش نهایی عرضه خودرو اعلام و حتی قیمت‌ها هم معلوم شد و به دنبال آن پیش‌فروش عجیب و غریب ۹۰۰ هزار خودرو به صورت یکجا انجام شد.
کاکایی با با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ زیان بسیار بالایی به خودروسازان تحمیل شد، گفت: با اجرای طرح پیش‌فروش ۹۰۰ هزار خودرو بسیاری از مردم گمان می‌کنند که ایران‌خودرو و سایپا پول زیادی انباشته کرده‌اند در حالی که پول واریزی از سوی متقاضیان طرح پیش‌فروش در حساب بانک‌هاست و ربطی به خودروسازها ندارد و تا امروز هنوز یک ریال پول از این بابت به حساب خودروساز‌ها نیامده بنابراین، با توجه به تصمیماتی که گرفته شد زیان‌دهی صنعت خودرو رو به افزایش خواهد رفت.
طبق اعلام شورای رقابت، قرار شد قیمت خودروهای سایپا به طور میانگین ۳۵ درصد و ایران‌خودرو کمی بیش از ۳۵ درصد افزایش یابد. بازار به سرعت به این تصمیم شورای رقابت واکنش نشان داد و قیمت برخی خودروهای داخلی بیش از نرخ‌های اعلامی شورای رقابت بالا رفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید