• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188792
+
-

پای منبر استاد

روشنا
پای منبر استاد

روزهای آخر‌ماه رمضان یعنی شب‌های قدر خیلی از ما منتظر حضور شیخ‌حسین انصاریان در تلویزیون هستیم تا با او احیا بگیریم. سخنرانی جذاب ایشان پیر و جوان را مشتاق رفتن به حسینیه همدانی‌ها می‌کند اما کسانی هم که نمی‌توانند، پای تلویزیون نشسته و با شیخ‌حسین انصاریان احیا می‌گیرند. استاد برای رفع گرفتاری‌ها و مشکلات چند راه‌حل توصیه کرده است:

استغفار، بهترین عبادت است
استغفار هم تیرگی گناه و عصیان را پاک می‌کند و هم زمینه نزول رحمت و برکات الهی را فراهم می‌کند. سزاوار است که در زمان مشکلات و بروز گرفتاری‌ها، مردم به استغفار روی آورند تا بدین طریق مورد رحمت الهی قرار گیرند. امام رضا(ع) می‌فرماید: «هرکسی، جریان روزی بر او کند شد، باید استغفار و از خدا طلب آمرزش کند.»

تمسک به حدیث کسا
تمسک به حدیث کسا نیز برای رفع هم و غم، مورد سفارش بزرگان دین است. چنان‌که آیت‌الله میرزا جواد تبریزی (ره) آن را به‌عنوان وسیله مجرب برای رفع گرفتاری‌ها و برآورده‌شدن حاجات توصیه می‌کردند.

6آیه گره‌گشا
توصیه‌ای از عالم ربانی مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سیداحمد خوانساری رضوان‌الله‌ تعالی‌ گفته شده که خوب است مردم انجام دهند. قرائت آیه 51سوره توبه، آیه 107سوره یونس، آیه 6سوره هود، آیه 60سوره عنکبوت، آیه 2سوره فاطر و آیه 38سوره زمر بعد از نماز صبح. و بعد از آن گفته شود: «حَسْبِی‌الله لا إِلهَ إِلاّ هُوَ عَلَیهِ تَوَکلْتُ وَ هُوَ رَبُّ اَلْعَرْشِ اَلْعَظِیمِ»

توسل به امام‌حسین ع  با خواندن زیارت عاشورا
توسل به سیدالشهدا(ع)، وسیله برون‌رفت از گرفتاری‌ها. در زمان امام‌هادی(ع)، این امام بزرگوار شخصی را به کربلا فرستاد تا زیر قبه امام‌حسین(ع) برای رفع گرفتاری دعا کند. در روزگاری که در سامرا، مردم مبتلا به بیماری سختی شده بودند، به دستور مرحوم آیت‌الله فشارکی یکی از علمای طراز‌اول آن روز، مردم به قرائت زیارت عاشورا پرداختند و خداوند متعال به برکت زیارت عاشورا، آن بیماری فراگیر را برطرف کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید