• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
شنبه 19 فروردین 1402
کد مطلب : 188680
+
-

بچه‌های مسجد ثارالله در کافی‌شاپ و کلکچال چه می‌کنند؟

بچه‌های مسجد
بچه‌های مسجد ثارالله در کافی‌شاپ و کلکچال چه می‌کنند؟

نصیبه سجادی- روزنامه‌نگار

مسجد ثارالله شهرک والفجر یکی از مساجد فعال منطقه ۶ تهران است که در طول سال‌ها برنامه‌های بسیاری برای همه اقشار جامعه برگزار کرده و در همه موارد از کمک خیران و مشاوران دلسوز بهره گرفته است.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی مدت کوتاهی است امامت این مسجد را برعهده گرفته و تلاش کرده در کنار برپایی نمازهای یومیه به مسائل اجتماعی، فرهنگی و... هم بپردازد و کاری کند که برنامه‌های این مکان فرهنگی پاسخگوی نیاز جوانان و نوجوانان و... باشد. او می‌گوید: «مسجد ثارالله فعلاً کانون فرهنگی به‌معنایی که مساجد دیگر دارد، ندارد و در این مدت تلاش‌مان را انجام داده‌ایم تا این کانون را فعال و ثبت کنیم تا با اجرای برنامه‌های متنوع به‌ویژه در حوزه فرهنگی و هنری پای افراد بیشتری را به مسجد که مکان مقدس و خانه امنی برای همه است باز کنیم.»
البته این بدان معنی نیست که فعالیت‌های مسجد ثارالله اکنون متوقف شده است، چنان‌که حجت‌الاسلام حسینی می‌گوید: «در ایام عید و مناسبت‌ها مثل ولادت امیرالمؤمنین(ع)، عید غدیر و... جشن‌های شاد برگزار می‌کنیم. در این جشن‌ها مسابقه نقاشی داریم و در مراسم قرعه‌کشی فضای جذابی برای بچه‌ها برگزار می‌کنیم که هم چیزی یاد بگیرند و هم خاطره خوبی برایشان باقی بماند.»
جوانان این مسجد همراه و یار و یاور سیدهستند و در تورهای تهرانگردی به ارتفاعات کلکچال، ‌بازدید از موزه‌ها، ‌کافی‌شاپ و... همه کارها را همراه او راست و ریست می‌کنند تا سفر بی‌خطر و امنی را تدارک ببینند و همه از آن لذت ببرند.
مسجد ثارالله صندوق خیریه‌ای دارد به نام مرکز نیکوکاری‌ ام‌المؤمنین، حضرت خدیجه(س) که از بانوان بدسرپرست حمایت می‌کند. حجت‌الاسلام حسینی می‌گوید: «با توجه به بضاعت‌مان و کمک‌های نمازگزاران مسجد، ۱۲ خانوار را به‌طور ثابت زیرپوشش گرفته‌ایم و هر‌ماه ۲۵۰ هزار تومان به‌حساب آنها واریز و سبد معیشتی شامل کالاهای اساسی به در خانه‌شان ارسال می‌کنیم، در برخی موارد این تعداد بیشتر هم می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید