• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188470
+
-

ساکنان محله نظامی‌گنجوی، فیلتر جمع‌آوری کردند و درخت کاشتند

در محله
ساکنان محله نظامی‌گنجوی، فیلتر جمع‌آوری کردند و درخت کاشتند

هر فیلتر سیگار رهاشده در محیط‌زیست می‌تواند یک‌ مترمکعب آب را آلوده کند و مواد شیمیایی و فلزات سنگین داخل آن تا ۱۰ سال در آب باقی می‌ماند و طبعا سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. بر این اساس، دوستداران محیط‌زیست و شهروندان محله نظامی‌گنجوی برای مقابله با این آسیب‌ها به پویش جمع‌آوری فیلترهای سیگار و مقابله با آثار زیست‌محیطی آن پیوستند و محل زندگی خود را از فیلترهای سیگار رهاشده روی زمین جمع‌آوری کردند.
شهردار ناحیه۵ منطقه6 با اعلام این خبر گفت: «بررسی‌های میدانی و علمی نشان داده که رهاسازی فیلتر سیگار در مکان‌های عمومی و طبیعت با خطرات و خساراتی همراه بوده و در برخی موارد نیز به آتش‌سوزی منجر شده است.»
مجید اردکانی افزود: «‌تعدادی از کشورهای جهان استعمال سیگار در مکان‌های عمومی را ممنوع کرده‌اند. در کشور ما چنین مقرراتی اتخاذ نشده است، بر این اساس تلاش می‌کنیم با مشارکت مردم بتوانیم ضمن تشویق افراد سیگاری به ترک عادت، از ریختن ته‌‌سیگار در طبیعت و مکان‌های عمومی جلوگیری کنیم.» به‌گفته شهردار ناحیه، در حاشیه این برنامه ضمن برگزاری کارگاه آموزشی کاشت نهال، ۳ اصله نهال صنوبر در فضای بوستان کاشته شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید