• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188442
+
-

آماربازی

07
در هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر ایران 7پنالتی برای تیم‌ها اعلام شد و هر 7ضربه هم تبدیل به گل شد که این بالاترین رکورد در تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. البته در همین فصل و در هفته بیست‌ودوم نیز همین تعداد گل از روی ضربه پنالتی به ثمر رسید و حالا هفته 24 نیز در این رکورد با هفته22 شریک شده است. در این هفته تیم‌های پرسپولیس، استقلال، تراکتور، فولاد، نساجی، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان از ضربه پنالتی به گل رسیدند. در هفته بیست‌ودوم داوران 9پنالتی به سود تیم‌ها اعلام کرده بودند که فقط 7پنالتی تبدیل به گل شد. هفته بیست‌ودوم با ردوبدل شدن 24گل پرگل‌ترین هفته فصل جاری هم بوده است.
 
43
ضربه پنالتی گئورگی گولسیانی که در بازی این هفته وارد دروازه مس رفسنجان شد، حامد لک را به رکورددار دریافت گل از روی نقطه پنالتی رساند. شهاب گردان با دریافت 43گل از روی ضربات پنالتی، رکورددار لیگ برتر در این زمینه بود و حالا حامد لک هم با رسیدن به عدد43 در این رکورد با گردان شریک شده است. لک در بازی‌های این فصل 5بار از روی ضربات پنالتی گل خورده و در این زمینه هم رکورددار است. البته محمدرضا اخباری هم در فصل جاری 5بار روی ضربات پنالتی تسلیم شده و از این لحاظ رکوردش با دروازه‌بان مس رفسنجان مساوی است. اخباری البته این 5گل را در مقابل 6پنالتی دریافت کرده و یکی از پنالتی‌ها را در بازی با پرسپولیس از مهدی ترابی گرفته است.

05
بهترین پنالتی‌زن‌های لیگ برتر در فصل جاری کوین یامگا (استقلال) و حامد شیری (نساجی) هستند. این 2 بازیکن هر کدام 5بار پشت ضربات پنالتی ایستاده و هر 5بار موفق به گلزنی شده‌اند. یامگا پنجمین پنالتی‌اش را همین هفته در بازی با ذوب‌آهن زد و به رکورد شیری رسید. شیری این هفته در بازی با گل‌گهر حضور نداشت وگرنه می‌توانست ششمین پنالتی‌اش را هم تبدیل به گل کند. در غیاب او مهرداد عبدی پنالتی نساجی را زد و او هم مثل کاپیتان تیمش در این کار موفق بود. این هفته یک رکورد دیگر هم در ضربات پنالتی شکسته شد. ذوب‌آهن در بازی با استقلال یک پنالتی داد و تعداد پنالتی‌هایی را که در تاریخ لیگ برتر تقدیم حریفانش کرده به 125 رساند. رکورد قبلی با 124پنالتی در اختیار سایپا بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید