• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 16 فروردین 1402
کد مطلب : 188441
+
-

نکته بازی/ به جای خداحافظی جلال

پرسپولیس در حالی این هفته باید به مصاف ملوان برود که مسابقه این تیم نسبت به 2 مدعی دیگر قهرمانی، به ظاهر ساده‌تر است و موقعیت خوبی برای از بین بردن فاصله با بالانشینان در اختیار سرخ‌ها قرار می‌دهد. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان ملوان پایین جدولی است، اما استقلال و سپاهان به‌ترتیب مهمان آلومینیوم و تراکتور خواهند بود که انصافا مسابقات دشواری به‌نظر می‌رسد. بازی رفت 2 تیم را سرخپوشان با تنها گل لوکادیا به سود خود به پایان بردند و حالا نوبت بازی برگشت است. این مسابقه می‌توانست پیش از شروع فصل هم با محوریت خداحافظی جلال حسینی در ورزشگاه آزادی برگزار شود، اما سوءتفاهم رخ داده بین 2 باشگاه، آن بازی را کنسل کرد. حالا انگار سال‌ها از آن اتفاق گذشته و خیلی‌ها داستان را فراموش کرده‌اند.

دردناک‌ترین بخش ماجرا
فضای فوتبال ایران طی چند روز گذشته به‌طور کامل تحت‌تأثیر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به‌علت ناتوانی در پرداخت طلب آندره‌آ استراماچونی قرار داشت. در شرایطی که از مدت‌ها قبل گفته می‌شد مهلت آبی‌ها برای تسویه‌حساب با مربی ایتالیایی در نیمه اول فروردین به پایان می‌رسد، باشگاه نتوانست این پول را به موقع بدهد و حالا جایی در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا نخواهد داشت. این ماجرا خشم و عصبانیت شدید هواداران را به‌دنبال آورد، اما داستان مزبور یک بخش دردناک‌تر هم دارد؛ اینکه حذف از آسیا، استقلال را از پرداخت پول به استراماچونی معاف نمی‌کند. آنها اول تا آخر باید این پول را بدهند، اما تأخیر در پرداخت آن، چنین تاوان سنگینی برای‌شان به همراه آورد. این یعنی هم پول را می‌دهید و هم نقره‌داغ می‌شوید... .

زودتر خطش می‌زدید!
یکی از غایبان بزرگ فهرست تیم ملی در نخستین اردوی امیر قلعه‌نویی، امیر عابدزاده بود. دروازه‌بان ایرانی پونفرادینا که سال بسیار بدی را پشت سر گذاشت، برای 2 مسابقه دوستانه با روسیه و کنیا به اردو دعوت نشد و حالا به‌نظر می‌رسد این شوک، عابدزاده را به‌خودش آورده است. امیر که این فصل در مقاطعی حتی نیمکت‌نشین هم شد، بعد از خط خوردن از تیم ملی موفق به ثبت 3کلین‌شیت پیاپی شده است. او در تقابل با آلاوس و میراندس دروازه‌اش را بسته نگه داشت و این هفته هم در برابر تیم قعر جدولی لوگو گل نخورد. این برای نخستین بار در طول فصل جاری بود که عابدزاده در 3بازی پیاپی گل نمی‌خورد. الان سرمربی پونفرادینا حسرت می‌خورد که چرا امیر زودتر از تیم ملی خط نخورد!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید