• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 فروردین 1402
کد مطلب : 188354
+
-

فرصت حضور و مشارکت نوجوانان در اداره شهر

شهردار منطقه۸ از راه‌اندازی و تشکیل کانون نوجوانان ثامن در این منطقه خبر داد و آن را فرصتی برای حضور اجتماعی و فرهنگی نوجوانان دانست.
به گزارش همشهری آنلاین، «فاطمه تنهایی» درباره این خبر گفت: «شهرداری منطقه۸ پرداختن به موضوعات آموزشی به‌ویژه در حوزه تربیت اخلاق و تکالیف شهروندی را برای نوجوانان امری ضروری در ترویج این فرهنگ می‌داند. ساماندهی، آموزش و جلب مشارکت نوجوانان در راستای اهداف و ماموریت‌های مدیریت شهری از اهداف اصلی این طرح در منطقه ۸ است. ایجاد بستر مناسب برای حضور اجتماعی و فرهنگی نوجوانان، باعث رشد خلاقیت‌های اجتماعی آنان و ارتقای سطح شناخت و آگاهی از حقوق شهروندی می‌شود.» وی در ادامه افزود: «فراخوان عضویت در کانون ثامن از طریق سراهای محله، مدارس و مساجد به‌صورت حقیقی و مجازی آغاز و بعد از ثبت نام از علاقه‌مندان و فرایند انتخابات، نشست‌ فصلی کارگروه دبیران در اداره آموزش‌های شهروندی منطقه برگزار شد. در ۵کمیته تخصصی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های نوجوانان بحث و تبادل نظر می‌شود.»
تنهایی از کمیته‌های محیط‌زیست، ترافیک، فرهنگی و ورزشی، ایمنی و بهداشت، مشارکت‌های محلی و خدمات اجتماعی و کمیته روابط‌عمومی و فناوری به‌عنوان پنج کمیته این کانون نام برد و گفت: «مدیریت منطقه با هدف انجام درست الزامات اجرایی به‌صورت مستمر و هر دو‌ماه یک‌بار براساس شاخص‌های ارزیابی ابلاغی، میزان مشارکت نوجوانان در کانون ثامن منطقه۸ را پایش می‌کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید