• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 14 فروردین 1402
کد مطلب : 188214
+
-

عیدی‌های خلاقانه

این روزها که همه در جنب و جوش هستند برای تغییر فصل و آمدن سالی جدید، یکی از دلمشغولی‌های بسیاری از ما تهیه عیدی برای بچه‌های فامیل است. زمانی بهترین عیدی برای بچه‌ها اسکناس‌های نو و تانخورده‌ای بود که از لای قرآن درمی‌آمدند و روز سیزدهم فروردین موعد شمردنشان بود که معلوم شود چه‌کسی از همه بیشتر عیدی جمع کرده است.
این روزها اما با بالا رفتن نرخ تورم و پایین آمدن ارزش اسکناس‌ها و البته تنوعی که در سلایق بچه‌ها ایجاد شده است، تهیه عیدی برای کودکان بسیار سخت شده است. بنابراین به جای آنکه با خرید عیدی‌های گران‌قیمت شرمنده جیب خودمان شویم می‌توانیم از خلاقیت‌مان استفاده کنیم و یادگاری‌های ماندگاری را برای عیدی تهیه کنیم.

کتاب
البته کتاب هم در این روزگار چندان ارزان نیست اما آنقدر ماندگار و تأثیرگذار است که به قیمت‌اش می‌ارزد. می‌توانیم با کمک سایت‌ها و کتابفروشی‌های معتبر، فهرستی کارشناسی‌شده از کتاب‌های مناسب گروه‌های سنی مختلف تهیه کنیم و برای کودکان و نوجوانان فامیل کتاب تهیه کنیم. خوب است با نوشتاری در ابتدای کتاب هدف و نیت‌مان را از تهیه کتاب برای او بنویسیم، شاید آغازگر راهی باشیم که همواره ادامه داشته باشد.

اسباب‌بازی‌های تمیز کودکان‌مان
بــسـیـاری از مــا اسباب‌بازی‌هایی در خانه و انباری‌های‌مان داریم که کودکان مدت زمان کوتاهی از آنها استفاده کرده‌اند و حالا جز اینکه جای ما را تنگ کنند نقش دیگری ایفا نمی‌کنند. چه اشکالی دارد همین اسباب‌بازی‌ها را تمیز و ضدعفونی کنیم و در بسته‌بندی جذاب برای عیدی دادن به دیگر کودکان فامیل آماده کنیم. باور کنید به این ترتیب خانواده‌ای را هم از هزینه مجدد برای تهیه همان اسباب‌بازی نجات داده‌اید و دعاگویتان خواهند بود. این کار را با کتاب‌های تمیز و نوی کتابخانه هم می‌توانید انجام بدهید. فقط به یاد داشته باشید با اهدای اسباب‌بازی‌های شکسته و درب و داغان به بچه‌ها بی‌احترامی نکنیم. حفظ حرمت بچه‌ها بسیار مهم است.

یادگاری بسازید
با کمی خلاقیت و هزینه اندک و البته جست‌وجو در سایت‌های مختلف می‌توانید عروسک، اسباب‌بازی، آلبوم عکس، کیف پارچه‌ای کوچک، جایی برای اسباب‌بازی‌ها و... بسازید. تجربه نشان داده چنین وسایلی به‌خصوص کودکان کم سن و سال‌تر را بسیار خوشحال می‌کند. اگر کودکی در خانه دارید خوب است از او هم کمک بگیرید و با همکاری هم هدیه را بسازید. به این ترتیب روح بخشندگی، خودکفایی و هدیه دادن را در کودک‌تان تقویت می‌کنید.

گل بدهید
بهار فصل شکوفه و جوانه است. شاید یکی از بهترین و با نشاط‌ترین عیدی‌های نوروز، گلدان طبیعی باشد. این هدیه هم شور و سرزندگی بهار را به بچه‌ها منتقل می‌کند و هم به آنها احساس مسئولیت برای نگهداری و مراقبت از گلدانش را می‌آموزد. حتی می‌توانیم یک گلدان زیبا و کمی خاک و یک بسته بذر گل به او هدیه بدهید و از او بخواهید از مراحل کاشت و رشد بذرها برای‌تان عکس بفرستد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید