• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 27 اسفند 1401
کد مطلب : 188135
+
-

هزارمین 5کیلومتر...

هزارمین 5کیلومتر...

مهتاب خسروشاهی

به عدد آدم‌های این کره خاکی، روش‌های مقابله وجود دارد؛ مقابله با دشواری‌ها و گذر از آنها. در دوره همه‌گیری کرونا، افراد مختلف روش‌های مختلفی را برای عبور از بحران کرونا انتخاب کردند که یکی از آنها، ورزش بود. برای بعضی اما این مقابله به عادتی ماندگار تبدیل شد و حتی باعث شد تا اسم آنها به‌خاطر رکوردهایی که به‌جا گذاشتند، باقی بماند؛ مانند «مائه دین ارب» زن اهل چروکی، شهری در ایالت آیووای ایالات متحده.
ارب تصمیم گرفت تا به جای آنکه کرونا و قرنطینه او را از پا درآورد، با دویدن، آن را شکست دهد. بنابراین مقرر کرد تا روزی 5کیلومتر دویده یا پیاده‌روی کند. او به‌مدت هزار روز، این کار را هر روز انجام داد. ارب در تمام طول دوره قرنطینه و شیوع سویه آلفا، دلتا، اومیکرون و... دویدن را کنار نگذاشت تا اینکه جمعه گذشته، 10مارس 2023میلادی، هزارمین 5کیلومتر خود را- 2‌ماه مانده به تولد 80سالگی‌اش، دوید و این رکورد را ثبت کرد.
جولی ارب آلوارز، دختر ارب درباره تصمیم مادرش به شبکه خبری CNN می‌گوید: «نمی‌دانم او چطور توانست طی هزار روز گذشته، هر روز 5کیلومتر دویده یا پیاده‌روی کند، اما تصمیم خود را عملی کرد. ما هزارمین روز دویدن او را توسط دوستان و خانواده جشن گرفتیم؛ مادرم قهرمان است.»
مای دین ارب، همراه همسر 56ساله‌اش جیم ارب، در شهر روستایی به نام بلک‌گام در نزدیک زادگاهش واین، اوکلاهاما زندگی می‌کند. ارب درباره کار خود می‌گوید: «آسیبی به من وارد نشد؛ فقط اینکه گاهی دچار زانودرد می‌شدم. این کاری است که برای خود و خانواده‌ باید انجام داد؛ به‌ویژه اینکه نوه4  ساله‌ای دارم و می‌خواهم آنقدر سالم بمانم که با او بدوم و اگر راه را اشتباه رفت، او را به مسیر درست بازگردانم.»
جولی، دختر ارب نیز می‌گوید: مادر او به الگویی برای زنان شهرشان تبدیل شده است. از سوی دیگر جولی می‌خواهد سبک زندگی مادرش را انتخاب کند تا بتواند با رسیدن به سن او، همین‌قدر سرحال و سالم باشد.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید