• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 25 اسفند 1401
کد مطلب : 188027
+
-

ایرادهای شورای‌نگهبان به بودجه1402

سخنگوی شورای‌نگهبان با وجود تأکید بر اینکه این شورا ایرادی به شاکله بودجه1402 نداشته ‌است، اما از ایرادهایی خبرداد که باید ازسوی مجلس رفع شود.
به‌گزارش همشهری، هادی طحان‌نظیف در آخرین نشست‌خبری خود در سال۱۴۰۱ با اشاره به پایان بررسی لایحه بودجه1402 در شورای‌نگهبان پس‌از ۱۶جلسه فشرده و پیاپی، گفت: مصوبه را به‌صورت رسمی شنبه دریافت کردیم. البته به‌صورت غیررسمی بررسی بودجه را هفته قبل آغاز کرده بودیم، چراکه باید قبل از سال جدید بررسی بودجه به پایان می‌رسید.
وی با اشاره به برخی از ایرادهای لایحه بودجه۱۴۰۲ اظهارکرد: در تبصره یک بودجه موضوع مربوط به منشأ سهم صندوق توسعه ملی و میزان افزایش آن نسبت به قانون بودجه سال پیش متفاوت بود و مغایر قانون‌اساسی شناخته شد. همچنین بندی برای حمایت از سهامداران خرد در بودجه آمده بود که تعابیری که دراین بند آمده بود، ابهام داشت و باید رفع می‌شد. همچنین یک بند الحاقی دیگر تبصره یک بودجه درباره انتشار ۲۰هزارمیلیارد تومان اوراق برای طرح‌های آب عشایری بود، اما منابعی برای آن درنظر گرفته نشده بود که جهت اصلاح به مجلس ارجاع شد.
طحان‌نظیف ادامه داد: لغو معافیت مالیاتی همه مؤسسه‌های آموزشی و کمک‌آموزشی یکی دیگر از موارد مورد ایراد و ابهام بود و مدارس و دانشگاه‌ها را هم دربرمی‌گرفت و برای رفع ابهام به مجلس ارجاع شد. همچنین مجلس مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه خانه‌های بالای ۲۰میلیاردتومان باید مالیات دهند که این موضوع در شورای نگهبان بررسی و خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید