• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18800
+
-

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2:هیچ‌گونه تعرض و تجاوزی به دانش‌آموزان صورت نگرفته است

ابهام در پرونده آزار دانش‌آموزان دبیرستانی

خانواده‌ها: بچه‌ها مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند

 5روز از فاجعه‌ای که در مدرسه غرب تهران رخ داد، می‌گذرد. پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران همچنان در مراحل اولیه بررسی است و اظهارنظرها متفاوت و نکات مبهمی در رابطه با این ماجرا مطرح است. روز گذشته مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران با اعلام جزئیات جدید از پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران تأکید کرد که هیچ‌گونه تعرض و تجاوزی به دانش‌آموزان صورت نگرفته است.

 این ادعا در حالی عنوان می‌شود که میلیون‌ها نفر ویدئوی مربوط به اعترافات معاون خاطی را تماشا کرده‌اند.ناصر کوهستانی (مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ تهران) در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به آخرین جزئیات از پرونده آزار دانش‌آموزان در مدرسه غرب تهران گفت: تا این مرحله بر مبنای تحقیقاتی که روی آن تعداد از دانش‌آموزان معترض انجام داده‌ایم، هیچ‌گونه تعرض و تجاوزی صورت نگرفته است. همانطور که اولیا گفته‌اند واقعا اینطور نبوده، اما بهتر است مراجع قضایی به‌طور رسمی اعلام کنند تا فضا چند‌حرفی نشود.

برخلاف گفته‌های مدیر آموزش و پرورش منطقه‌2تهران، برخی از والدین دانش‌آموزان در گفت‌وگو با همشهری عنوان کردند: ماجرای آزار و اذیت دانش‌آموزان یک واقعیت تلخ است و ما با جدیت تمام این پرونده را پیگیری خواهیم کرد.

یکی از والدین دانش‌آموزان که مانند 2 نفر دیگر تمایلی ندارد هویتش فاش شود، می‌گوید:« برای این پرونده وکیل گرفتم و شکایت کرده‌ام. خیلی از والدین مانند ما علاوه بر پرونده اصلی به‌صورت جداگانه و شخصی شکایت کرده‌اند و با جدیت تمام پیگیر پرونده‌ها هستند.»

به گفته کوهستانی، هم‌اکنون پرونده به‌طور قانونی پیگیری می‌شود، ولی آنچه مربوط به ما در آموزش و پرورش می‌شود این است که فضای آرامی را در مدرسه و زمان امتحانات با روانکاوی و مشاوره برای خانواده‌ها و دانش‌آموزانی که احساس می‌کنیم در این بخش آسیب دیده‌اند، ایجاد کنیم. او افزود: از همان روز اول تیم نظارتی منطقه در مدرسه حضور داشت و امتحانات را یکی پس از دیگری برگزار می‌کند.

همچنین یک سرپرست را جایگزین مدیر مدرسه کرده‌ایم.ضمن اینکه ما بعد از امتحانات بلافاصله نتایج امتحان دانش‌آموزان را ارائه می‌دهیم.وی تصریح کرد: برای بسته شدن مدرسه باید منتظر حکمی بمانیم که شورای نظارت و نهادهای قانونی آموزش و پرورش باید صادر کنند.

هر حکمی صادر شود ما آن را انجام می‌دهیم و اگر حکم بر بسته شدن مدرسه باشد، دانش‌آموزان را به فضاهای آموزشی دیگری منتقل می‌کنیم که تدارکش را دیده‌ایم.او تأکید کرد: پرونده در شعبه مجتمع ارشاد با سرعت خوبی روندش را طی می‌کند و اقدامات قضایی در حال انجام است. ما هم از طرف آموزش و پرورش در این مدرسه یک تیم روانکاو و روانشناس گذاشته‌ایم که روی خانواده‌ها و دانش‌آموزان کار می‌کنند.

ما نباید درخصوص مسائل تعرض و تجاوز پیشداوری کنیم.

7دانش‌آموز حادثه دبیرستان تهران بر اثر آزار جنسی دچار آسیب روانی شده اند

 همچنین برخلاف آنچه مدیر آموزش و پرورش منطقه 2مبنی بر عدم‌تعرض و آزار دانش‌آموزان عنوان کرده، رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: 7نفر از دانش‌آموزان حادثه غیراخلاقی دبیرستان تهران، برای انجام معاینات روانشناسی به پزشکی قانونی مراجعه کردند و مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد که دچار آسیب روانی شده‌اند.مهدی صابری در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این دانش‌آموزان به همراه والدین خود به پزشکی قانونی مراجعه کردند و فردی از اولیای مدرسه همراه آنها نبود.وی با اشاره به اینکه این معاینات از نظر آسیب‌های روانی وارد شده به این دانش‌آموزان بود، ادامه داد: من از آسیب‌های جسمی مطلع نیستم، بلکه پزشکان مسئول این بخش باید اعلام نظر کنند. رئیس بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی گفت: این دانش‌آموزان از نظر سلامت روانی به‌دلیل آزارها و سوءاستفاده‌های جنسی مورد بررسی قرار گرفتند، زیرا رفتارها و صحبت‌هایی در مورد مسائل جنسی با آنها صورت گرفته که این دانش‌آموزان آمادگی آن را نداشتند و به همین دلیل آزار تلقی می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در بررسی‌ها مشاهده شده که این دانش‌آموزان مورد آزار قرار گرفته‌اند و شاید هم بعدها آسیب‌های روانی آنها ظاهر شود و در مجموع نتیجه بررسی‌ها و معاینات به دادسرا اعلام خواهد شد. صابری ادامه داد: بعضی از این دانش‌آموزان دچار آسیب‌های روانی شده‌اند و این آسیب‌ها از نظر معاینات روانپزشکی قابل تشخیص است، حتی ممکن است که خانواده‌های آنها متوجه این شرایط نباشند، بنابراین مداخلات پزشکی و روانپزشکی لازم برای آنها توصیه شد تا در آینده دچار مشکلات بیشتری نشوند.وی در مورد سن دانش‌آموزان مراجعه‌کننده به پزشکی قانونی هم گفت: آنان در پایه هفتم و هشتم تحصیل می‌کنند و حدود 13تا 14سال دارند.صابری اضافه کرد: با توجه به سؤال‌هایی که از این دانش‌آموزان پرسیده شد، متوجه شدیم که آنها قبلا تجربه اذیت و آزارهای جنسی را نداشتند و نحوه توضیحاتی که بیان می‌کردند، نشان می‌داد که نسبت به سن و سالشان از آموزش‌های متناسب با سن‌شان توسط خانواده درخصوص مسائل جنسی برخوردار نبودند.  وی افزود: در واقع مطالبی که از سوی متهم به آنها گفته شده برای آنها جذاب بوده و موجب کنجکاوی آنها شده و همینطور بخشی هم موجب لذت آنها بوده که مورد استقبال قرار گرفته‌ و از آنها سوءاستفاده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید