• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187900
+
-

تماشای تهران زیبا در نوروز1402

پایتخت برای استقبال از فصل بهار و ماه بهار قرآن آماده شده است

زینب زینال‌زاده- روزنامه‌نگار

در آستانه فصل بهار، تهران زیباتر شده است. به گواه کاوش‌های انجام شده و تاریخ، پایتخت قدمت چندین هزار ساله دارد که نشانه‌هایی از آن را می‌توان در بناهای تاریخی و اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند، دید. در شهری با این قدمت، قطعا فضاهای جذاب و دیدنی زیادی وجود دارد که شهروندان می‌توانند از تعطیلات نوروز برای بازدید از این مکان‌ها استفاده کنند. سازمان زیباسازی با معرفی فضاهای گردشگری، تاریخی، مذهبی و... شهر تهران روی بیلبوردها، انتخاب را برای مردم تسهیل کرده است؛ اقدامی که در راستای اجرای طرح «تهران زیبا» صورت گرفته و در کنار معرفی جاذبه‌ها، جشنواره نور را هم برای روشن شدن چهره شهر در تاریکی شب برگزار کرده است.

70جاذبه گردشگری

امسال سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به شناسایی 70مکان و فضای گردشگری، تاریخی، تفریحی، مذهبی و... کرده است. به‌گفته سیدمحمدرضا میبدی، مدیر تبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی شهر، تصاویر این مکان‌ها با یک عدد روی بیلبوردهای محورهای بزرگراهی و معابر اصلی و پرتردد اکران شده‌اند. شهروندان با ارسال عدد روی تصویر به سامانه10009891 لینکی را دریافت می‌کنند که با باز کردن آن می‌توانند به نشانی، اطلاعات و... دسترسی داشته باشند. همچنین شهروندان با مراجعه به سایت سازمان زیباسازی به نشانی
  zibasazi.tehran.ir و کلیک کردن روی عبارت رویداد، می‌توانند واژه تهران زیبا را انتخاب کنند و اطلاعات مربوط به مکان موردنظر خود را به‌دست آورند.

100 المان نوری

بوستان ملت، میزبان بزرگ‌ترین جشنواره نور کشور است. به‌گفته مجید قادری، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران، در این جشنواره حدود 30گروه هنری در ساخت و طراحی 100المان مشارکت داشته‌اند؛ المان‌هایی که با ترکیب رنگ و نور جلوه خاصی به این بخش از پایتخت بخشیده و هر شب از ساعت 18 تا 24میزبان شهروندان است. این روزها بوستان ملت به مقصد اکثر پایتخت‌نشینان برای گذراندن اوقات‌فراغت و گرفتن عکس یادگاری با المان‌های زیبا، تبدیل شده است؛ المان‌هایی که با الهام‌گرفتن
از موضوعاتی چون طبیعت، سال نو، تهران، انسان، شادی و نشاط و هنر انتزاعی طراحی، ساخته و در قالب یک چیدمان محیطی در ضلع شرقی بوستان ملت به طول هزار و 800متر (حدفاصل تقاطع بزرگراه آیت‌الله هاشمی تا حوالی ساختمان سازمان صداوسیما) نصب شده‌اند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید