• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 24 اسفند 1401
کد مطلب : 187890
+
-

خرید و بازسازی ۳۵۰۰اتوبوس در سال آینده

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از تامین ۳هزار دستگاه اتوبوس داخلی و خارجی و بهسازی و بازسازی ۵۰۰ اتوبوس فرسوده در سال آینده خبر داد. مهدی علیزاده در گفت‌وگو با همشهری آنلاین گفت: قرار است تا پایان سال۱۴۰۲، 2هزار اتوبوس تولید داخلی خریداری شود؛ ضمن اینکه ماموریت خرید هزار دستگاه اتوبوس وارداتی نیز برای کمبودهای ناوگان، از سوی شرکت‌های تولیدکننده دنبال شود.
او ادامه داد: قیمت‌ها به نوسانات بهای ارز وابسته است، اما آنطور که با شرکت‌ها مذاکره کرده و قرارداد بسته‌ایم، هر اتوبوس داخلی تقریبا چیزی بین ۶.۵ تا ۷میلیارد تومان هزینه دارد.
سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در ادامه به بهای خرید اتوبوس از خارج کشور هم اشاره کرد و افزود: اتوبوس‌های دست دوم خارجی نزدیک به نو، چیزی حدود ۲.۵ تا ۳میلیارد و اتوبوس‌های خارجی نو حدود ۸میلیارد تومان قیمت دارند.
او درباره میانگین هزینه تعمیرات، بهسازی و نوسازی اتوبوس‌های موجود، گفت: هزینه بهسازی و نوسازی طبق تعریفی که داریم، متغیر است؛ ضمن اینکه این اعداد و ارقام به شرایط قیمت دلار هم بستگی دارد. اگر تعمیرات سطح یک (تعمیرات اساسی یا اورهال) باشد، ۱.۵ تا ۲میلیارد تومان و اگر سطح۳ باشد، بین ۷۰۰میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد.
علیزاده ادامه داد: قرارداد خرید اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی امضا و طرف قرارداد هم متعهد به تامین این تعداد اتوبوس تا پایان سال۱۴۰۲ شده است؛ بنابراین اگر اتفاق خاصی نیفتد و هزینه‌های خرید، به‌موقع پرداخت شود، کمبودهای ناوگان تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
او درباره کشور سازنده اتوبوس‌های وارداتی گفت: کشور سازنده، ‌هنوز مشخص نیست. خرید اتوبوس از خارج را به شرکت‌های تولید‌کننده داخلی واگذار کرده‌ایم. حال ممکن است از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس باشد یا اروپا و دیگر کشورها، اما همانطور که پیش‌تر گفتم، تمام توان ما روی تولید داخل متمرکز است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید