• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187709
+
-

نوروزبانان بی‌نوروز تمام قد در خدمت مردم

69هزار جوان هلال احمری آماده ارائه خدمات امدادی به مسافران هستند

هلال احمر
نوروزبانان بی‌نوروز تمام قد در خدمت مردم

فاطمه عسگری نیا-روزنامه‌نگار

روزهای پایانی سال اگرچه برای اغلب مردم، نوید بخش تعطیلات چند روزه و استراحت در کنار خانواده است، اما برای خیلی از اقشار جامعه که باید با حضور در پست‌های خود و ارائه خدمات به مردم، بستری امن را برای مسافران نوروزی فراهم کنند، تازه شروع یک دوره کاری سخت و کاملاً جدی است. تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر ازجمله این گروه‌ها هستند. امسال هم مانند سال‌های گذشته، قبل از اینکه سوت آغاز سال نو به صدا دربیاید، تیم‌های امدادی آماده اعزام به پایگاه‌های مربوطه شدند و این آمادگی را با رژه خود در مراسم آغاز طرح ملی خدمات نوروزی نشان دادند. 69هزار جوانی که قرار است نوروز 1402در 1600پایگاه ثابت و سیار هلال احمر مستقر شوند و با راهنمایی مسافران و تذکر نکته‌های آموزشی، آنها را به رعایت احتیاط و سفری امن دعوت کنند. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر از این امدادگران به‌عنوان نوروزبانان بی‌نوروز یاد می‌کند و می‌گوید: اعضای فعال در 1600پایگاه ثابت و سیار هلال احمر در نوروز امسال، از روز سه‌شنبه 24اسفند کار را در قالب طرح نوروزی آغاز می‌کنند و تا پایان تعطیلات نوروز در کنار مردم و مسافران خواهند بود.

استقبال از مسافران نوروزی در پایگاه‌ها
به‌گفته رئیس هلال احمر، تعدادی از این تیم‌های امدادی در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر می‌شوند و ضمن خوشامدگویی به مسافران نوروزی، خدمات فرهنگی و اجتماعی مناسبی را به آنها ارائه می‌کنند. البته هلال احمر و حوزه جوانانش در قالب این طرح، از کودکان و نوجوانان غافل نشده‌اند و در همین پایگاه‌های امدادی سعی کرده‌اند که با ایجاد محل‌هایی برای بازی و سرگرمی کودکان فضایی شاداب و جذاب برای آنها ایجاد کنند: «علاوه بر این، پشتوانه نیروی انسانی در ایام نوروز بیش از ۲میلیون نفر خواهد بود و درصورت لزوم از این تعداد نیرو هم، استفاده خواهد شد».

همه امکانات و تجهیزات به صف
جمعیت هلال احمر که پیش‌بینی می‌کند، امسال سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته بیشتر باشد تمام توان خود را به‌کار گرفته تا در مسیر خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران قدم بردارد؛ از به کارگیری تمامی آمبولانس‌ها و خودروهای امداد و نجات گرفته تا موتورسیکلت‌های ا مدادی و حتی دوچرخه‌های امدادی که قرار است در قالب طرح‌های مختلف امدادی مشغول خدمات‌رسانی به مردم شوند. البته در این میان بالگردهای هلال احمر هم در حالت آماده‌باش هستند و به محض وقوع هر حادثه‌ای که نیاز به حضورشان باشد، بلافاصله در محل حادثه حاضر خواهند شد.

همه در پناه شماره 112
درست است که نیروهای امدادی هلال احمر در طول جاده‌های مواصلاتی در پایگاه‌های ویژه خود حاضر هستند و تردد در مسیرها را دنبال می‌کنند اما مردم هم باید با رعایت نکات ایمنی و پرهیز از بی‌احتیاطی سفر خوشی را برای خود رقم بزنند. رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این مطلب، یادآور می‌شود که شماره 112در هر ساعت از شبانه روز، آماده خدمات رسانی به مردم حادثه دیده است: «این شماره نه ‌تنها در حوادث جاده‌ای بلکه در حوادثی چون حادثه کوهستان، جنگل، دریا و... هم آماده دریافت گزارش‌های مردمی برای اعزام نیروهای امدادی است.» کولیوند با تأکید بر اینکه در هلال‌احمر تمام تلاشمان را می‌کنیم تا کمترین حادثه‌ها و کمترین جان‌باخته‌ها را داشته باشیم و مردم آسایش خوبی را در ایام نوروز داشته باشند، می‌گوید: جمعیت هلال احمر همیشه آسایش خود را فدای آرامش ملت می‌کند تا مردم بتوانند سفرهای خود را انجام دهند و از تعطیلات استفاده کنند.
طرح نوروزی امسال هلال احمر، هم شاهد فعالیت و حضور جوانان هلال احمر در قالب تیم‌های سحر و سحاب است و هم اعضای داوطلبان در قالب سلامت یار: «مسافران نوروز در هر بخش از سفر خود که نیازمند کمک نیروهای امدادی هستند، می‌توانند با توقف در مقابل یکی از این پایگاه‌های امدادی از خدمات هلال احمر بهره‌مند شوند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید