• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187708
+
-

نقل قول/تولد 17هزار دوقلو در کشور


هاشم کارگر، رئیس سازمان ثبت احوال:
از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۷هزارو۵۵۷ دوقلو در کل کشور متولد شده‌اند که از این تعداد فقط 2هزارو814نوزاد متولد تهران بوده‌اند. بعد از تهران، خراسان‌رضوی با هزار و 20نوزاد و استان خوزستان با هزارو307نوزاد بیشترین دوقلوها را داشته‌اند.

دانش‌آموزان می‌توانند مدرسه بروند

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش:
درباره آخرین وضعیت پیگیری مسمومیت سریالی دانش‌آموزان منتظریم نتیجه قطعی اعلام شود. در این رابطه هر روز جلسه داریم. تا الان به ما گفته‌اند مشکلی نیست، می‌توانیم مدرسه را باز بگذاریم و دانش‌آموزان می‌توانند هر روز مدرسه باشند.

سرانه معتادان کم است

فرهاد اقطار، معاون پیشگیری و درمان اعتیاد مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی:
سیستم غربالگری معتادان متجاهر نیاز به اصلاح دارد. هزینه‌ای که برای غربالگری پرداخت می‌کنند بسیار پایین است آنقدر میزان سرانه پایین است که اصلا نمی‌توانیم هزینه غربالگری را به‌صورت جداگانه پرداخت کنیم. ما با سرانه ۴۲ هزار تومان در تامین یک وعده غذا برای این افراد مانده‌ایم و عدد سرانه بسیار پایین است.

طلب ۱۳۰۰۰ میلیاردی بیمارستان‌ها از تامین اجتماعی

سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت:
  در حال حاضر بالغ بر ۱۳هزار میلیارد تومان مراکز درمانی ما از سازمان تامین اجتماعی طلب دارند. همچنین حدود ۴۰۰۰میلیارد تومان از منابع هدفمندی که باید به مراکز درمانی پرداخت می‌شد، هنوز پرداخت نشده است. این موضوع برای مراکز درمانی مشکل ایجاد می‌کند؛ چراکه مراکز درمانی خدمت را ارائه کرده‌اند و دارو و تجهیزات و... را خریده و خدمات را ارائه می‌دهند، اما پولش را نمی‌گیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید