• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187595
+
-

گیشه‌سینماها ؛ ۳روز،‌۱۱۳هزار‌مخاطب

در فاصله چهارشنبه تا جمعه، ۱۱۳هزار نفر به سینما رفتند و به تماشای فیلم نشستند. اسفندماه هیچ‌گاه زمان خوبی برای سینماها نبوده است. این وضعیت، هرچه به روزهای پایانی اسفند نزدیک‌تر می‌شویم، روند وخیم‌تری نیز پیدا می‌کند. چرا که دغدغه خانواده‌ها در این زمان، خرید نوروزی و خانه‌تکانی است. به این موارد اضافه کنید، درصدی از خانواده‌هایی را که ترجیح داده‌اند از تعطیلی چهارشنبه استفاده کرده و به مسافرت بروند. به‌گزارش ایرنا، در ۳روز تعطیلی اخیر، جمعا ۱۱۳هزار نفر به سینما رفتند که این آمار با توجه به اینکه در نیمه دوم اسفندماه واقع شده، یک آمار نسبتا قابل‌قبول است. برای این تعداد مخاطب، ۶۰۱۰ سانس ترتیب داده شد و گیشه نیز رقم ۴میلیاردو۲۴۰ میلیون تومان را به‌خود دید. پرفروش‌ترین فیلم این ۳روز، کمدی بخارست بود که ۳۳هزارو۵۰۰ مخاطب داشت و یک‌میلیاردو۲۸۰میلیون تومان نیز فروخت.
کمدی خط استوا که ۱۷روز پیش به سینماها آمد، توانست خوش بدرخشد و با ۲۷هزارو۴۰۰ مخاطب و گیشه یک‌میلیاردو۵۰ میلیون تومانی، دومین فیلم پراقبال تعطیلات اخیر باشد. ۲۲هزارو۷۰۰ نفر نیز به تماشای ملاقات خصوصی نشستند. گیشه این فیلم نیز ۸۹۳میلیون تومان بود. چپ، راست با ۴۶۱میلیون، لوپتو با ۱۸۶میلیون، جزیره فضایی با ۱۵۱میلیون، پسر دلفینی با ۹۴میلیون و پالتو شتری با ۷۷میلیون تومان، دیگر فیلم‌های پرمخاطب تعطیلات اخیر کشور بودند. از چهارشنبه این هفته، ۴فیلم جدید در قالب اکران نوروز۱۴۰۲، به این فهرست افزوده می‌شوند و این انتظار وجود دارد که روند استقبال از سینماها، با رشد خوبی مواجه باشد.
این روند می‌تواند پیش‌درآمد بسیار خوبی برای اکران۱۴۰۲ باشد تا سینمای ایران با یک آغاز شکوهمند، وارد سال جدید شده و اتفاقات خوبی را در بحث مخاطب و گیشه، رقم بزند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید