• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 21 اسفند 1401
کد مطلب : 187597
+
-

«شماره‌ده» در فکر اکران نوروزی

سینما
«شماره‌ده» در فکر اکران نوروزی

به‌طور سنتی، اکران عید فطر بعد از اکران نوروزی یکی از مهم‌ترین فصل‌های اکران سینما در ایران است. معمولا فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آیند، متقاضی اکران نوروزی‌اند و چنانچه در ترکیب اکران نوروزی جایی نداشته باشند، به‌دنبال اکران عید فطر می‌روند. نوروز1402 تقریبا با ‌ماه رمضان مصادف شده و از آنجا که صاحبان آثار سینمایی احتمال می‌دهند اکران نوروزی چندان با استقبال مواجه نشود، برخی فیلم‌ها از همین الان به‌دنبال اکران عید فطر هستند.
البته با توجه به گران‌شدن بلیت سینما در سال جدید، این نگرانی هم وجود دارد که تعداد سینماروها کمتر شود و سینماها که عملا از اواخر دهه1390 با افت مخاطب مواجه شده‌اند، این روند را در سال جدید نیز دورباره تجربه کنند. یکی از فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم فجر امسال به نمایش درآمد و احتمالا در عید فطر اکران عمومی می‌شود، «شماره‌ده» به کارگردانی حمید زرگرنژاد و با بازی مجید صالحی است.
ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده این فیلم درباره برنامه‌ریزی برای اکران عمومی آن به مهر گفت: ترجیح ما این است که فیلم را در عید فطر اکران کنیم و امیدواریم شرایطش برایمان فراهم شود. در ماه‌های اخیر شاهد خبرهای خوبی در عرصه اکران سینماها نبودیم و امید داریم که در سال جدید شرایط اکران در سینماها بهبود پیدا کند و ما هم بتوانیم فیلم «شماره‌ده» را با پشتیبانی مناسبی اکران کنیم. وی درباره بی‌رغبتی برخی صاحبان آثار به اکران فیلم خود، گفت: این حس و حال به شرایط سینمای ایران طی 3سال گذشته به‌ویژه در ایام فراگیری ویروس کرونا بازمی‌گردد. تهیه‌کنندگان بخش خصوصی در این شرایط تمایلی به اکران آثار خود نداشتند. در ماه‌های اخیر هم برخی مشکلات به‌ویژه مشکلات اقتصادی به این بی‌رغبتی دامن زده است. در ادامه هم از آنجایی که نوروز همزمان با ‌ماه مبارک رمضان شده است، برخی صاحبان آثار نگران شرایط اکران فیلم‌شان بودند و احتمالا به این دلایل است که همچنان شاهدیم‌ تهیه‌کنندگان تمایل چندانی به اکران آثار خود ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید